جان مادو
آثار جان مادو John Madu را میتوان به دلیل نحوهی الهامگیری او از طیف وسیعی از تأثیرات و منابع مبتنی بر فرهنگ عامه، تاریخ آفریقا، تاریخ هنر و تجربیات شخصی، التقاطی توصیف کرد. نمادگرایی معمولاً در آثار او مشهود است، با شمایلنگاریهای مکرر مانند کتابها، نقاشیها و سایر اقلام قابل تشخیص که معنای خاصی را در هنر منتقل میکنند و به عنوان استعاره برای یک موضوع عمل میکنند.
جان مادو روایتهای شخصی را از طریق تمثیلها در نقاشیهای پر جنب و جوش خود منتقل میکند. موضوعات او معمولاً در فضاهای صمیمی خانگی خود به تصویر کشیده میشوند. جان مادو با دقت به نمادگرایی اشیاء در پرترههای خود توجه میکند و معانی پنهان را در چیدمان معمولِ خانه پیدا میکند و در نقاشی هایش از فضاهای سورئال بهره می برد.
آثار این هنرمندِ نیجریه ای برای اولین بار با عنوان « مسیر خود را نقاشی کن» در موزه ون گوگ به نمایش درآمده است. او هفت نقاشی از ون گوگ را از مجموعه موزه ون گوگ انتخاب کرده و در پاسخ به آنها ده اثر جدید خلق کرده است. این آثار در نمایشگاه گرد هم آمدهاند و گفت و گوی پر جنب و جوشی را با مخاطبان به وجود آورده اند. می توان گفت مادو، ون گوگ را از نو تصویر کرده است. مادو می گوید: «بازنگری آثار ون گوگ و تفسیر مجدد تصاویر او در زمینه غرب آفریقا به من این امکان را میدهد که پلی بین روایتهای محلی و مخاطبان جهانی ایجاد کنم.»
غذایی برای مرد تنبل وجود ندارد ۲/ جان مادو/ این اثر متعلق به گالری زیدون بوسویت است
مادو تصاویر نمادین از تاریخ هنر اروپا و آمریکای شمالی را با جنبههایی از زندگی روزمره در غرب آفریقا ترکیب میکند. او بررسی میکند که چگونه سنتهای بصری محلی با فرهنگ بصری غرب در دنیای جهانیشده مرتبط میشوند.
او عناصر شناختهشدهای را از آثار ون گوگ، مانند خودنگاره، باغهای پرگل یا حتی یک جمجمه، وام میگیرد و از آنها برای خلق داستانهای جدید استفاده میکند. مادو دیدگاه تازهای از ون گوگ ارائه میدهد، در حالی که هم زمان آثار ون گوگ بازتابی از مادو است.