"کلک دوستی"، به نشانه صلح و دوستی، به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء شد

"کلک دوستی"، به نشانه صلح و دوستی، به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء شد"کلک دوستی"، به نشانه صلح و دوستی، به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء شد

سیدمحمدجواد رسولی، سفیر ایران در صوفیا، در دیداری با الکساندروا، رئیس کتابخانه ملی بلغارستان، نسخه اصل کتاب خوشنویسی منتخب آیات قرآن مجید با عنوان "کلک دوستی" اثر استاد خوشنویسی ایران، علیرضا اکرمی را به کتابخانه ملی بلغارستان اهداء کرد.

علیرضا اکرمی این اثر را به مناسبت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط میان ایران و بلغارستان و به نشانه صلح و دوستی دو ملت تحویل سفارت ایران در بلغارستان کرد تا طی مراسمی به صورت رسمی تقدیم کتابخانه ملی بلغارستان شود.

رئیس کتابخانه ملی بلغارستان ضمن قدردانی از اهدای این اثر ارزشمند، گفت که از این اثر گرانبها به نحو شایسته‌ای نگهداری کرده و آن را در معرض دید علاقمندان قرار خواهیم داد.

در ادامه، سفیر ایران به اشتراکات فرهنگی میان ایران و بلغارستان شامل اشتراکات نژادی و زبانی از جمله وجود حدود ۱۰۰۰ واژه مشترک در زبان دو کشور پرداخت. (کتابی با حمایت نمایندگی در این زمینه نوشته شده است)

الکساندروا ضمن تایید این اشتراکات اظهار داشت: وقتی که دانشجو بودم استادی داشتیم که درخصوص ریشه مشترک بسیاری از لغات و واژگان ایرانی و بلغاری صحبت می‌کرد.

وی با توجه به این اشتراکات فرهنگی آمادگی خود را برای توسعه روابط فرهنگی حول این اشتراکات اعلام کرد.

در ادامه، رئیس کتابخانه ملی بلغارستان قسمتی از کتابخانه را به ایران اختصاص داد تا آثار ایرانی به نام و با پرچم کشورمان در قفسه‌های تعیین شده جهت نمایش و بهره‌برداری عموم قرار گیرد.

در بخش دیگری از این دیدار نیز در خصوص تقویت همکاری‌های کتابخانه‌ای میان دو کشور و تمدید تفاهم‌نامه همکاری در این زمینه رایزنی شد.