کودکان اوکراینی برای تسکین ترومای روانی به نقاشی پناه آوردند

کودکان اوکراینی برای تسکین ترومای روانی به نقاشی پناه آوردندکودکان اوکراینی برای تسکین ترومای روانی به نقاشی پناه آوردند

 آرتم و آناستازیا بیکوتز به همراه دخترشان با تهاجم نیروهای روسی از کی‌اف، پایتخت اوکراین، فرار کردند. آنان در سفر 37 ساعته خود به غرب کشور، سوفیا، دختر شش ساله‌شان را تشویق کردند تا افکار خود را ترسیم کند. همین اتفاق باعث شد تا جرقه ایجاد یک گالری آنلاین برای آثار نقاشی کودکان اوکراینی آسیب‌دیده از جنگ، زده شود.

آرتم و آناستازیا با ایجاد حساب کاربری اینستاگرامی uakids.today@ با بیش از سه هزار دنبال کننده توانستند ده‌ها نقاشی از کودکان گرفتار در جنگ احساس و آسیب‌های روحی خود را روی کاغذها ترسیم کردند به نمایش بگذارند.

آنان معتقدند که این اتفاق همانند یک معجره است چرا که کودک می‌تواند بعد از چند دقیقه نقاشی که برآمده از احساسات اوست در گالری آنلاین مشاهده کند و خود را عضوی از یک جامعه بزرگ ببیند.

آرتم می‌گوید: « احساسات زیادی را در درون این شهروندان کوچک هست و آنان به راهی برای هدایت این احساسات نیاز دارند. برخی صحنه‌های شگفت‌انگیزی از دوران صلح اوکراین، خانواده‌هایی در مزارع احاطه‌شده با گل‌ها و درختان را نشان می‌دهند و برخی درگیری با هواپیماها و تانک‌ها؛ و مداد رنگی‌ها وسیله‌ای شدند برای توصیف گلوله‌ها.»

آناستازیا و آرتم قصد دارند بعد از پایان جنگ یک نمایشگاه آفلاین برای نمایش نقاشی‌ها ترتیب دهند. در عین حال آنان امیدوارند که هنر بتواند به این شهروندان کوچک کمک کند.

اینستاگرام