اولین نمایشگاه NFT از داوینچی تا مودیلیانی" در یونیت لندن

اولین نمایشگاه NFT از داوینچی تا مودیلیانی" در یونیت لندناولین نمایشگاه NFT از داوینچی تا مودیلیانی" در یونیت لندن

اثرِ رافائلو سانزیو/ مدونا دل کاردلینو/ 1506 میلادی/ در سال 2021 توسط "پری جیمز ساگدن" تبدیل به نسخه دیجیتالی شد

گالری هنر معاصر لندن "یونیت"، نمایشگاهی از شش شاهکار ارزشمند ایتالیایی که به صورت دیجیتال بازسازی شده اند را ترتیب می دهد. این آثار هنری دیجیتال با مشارکت چهار موسسه فرهنگی بزرگ ایتالیایی از جمله گالری اوفیزی در فلورانس تولید شده اند.

تاریخ هنر جاودانه دارای آثاری نمادین است که بسیاری از آنها هرگز در بریتانیا دیده نشده اند، به طور مثال تابلوهای اساتید ایتالیایی مانند لئوناردو داوینچی، کاراواجو، رافائل، مودیلیانی و فرانچسکو هایز.

این شش شاهکار چندین جنبش تاریخی هنری مختلف، از دوره رنسانس تا رمانتیسیسم قرن نوزدهم و انتزاع مدرنیسم را در بر می گیرند.

این نمایشگاه در بهره گیری از فناوری پیشرفته web3 برای آوردن این شاهکارهای هنری ارزشمند از دیوار موزه های ایتالیا به قلب لندن بی نظیر است و آن ها را در معرض مخاطبان کاملاً جدیدی قرار می دهد.

این نمایشگاه در زمانی برگزار می شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا سفرها محدود است ومسئولان به دنبال پیدا کردن روش های نوینی برای توسعه فرهنگ هستند.

آثار هنری دیجیتال ارائه شده در تاریخ هنر فرصتی را در دسترس مخاطبانی قرار می دهند که امکان سفر و شرکت در نمایشگاه های بین المللی را ندارند.

یونیت لندن از زمان راه اندازی گالری در سال 2013، با تعهد به برابری، نوآوری و دسترسی برای هنرمندان و مجموعه داران، پیشگام در انقلاب هنر دیجیتال بوده است.

جو کندی، مدیر Unit London می‌گوید: «یونیت لندن از زمان آغاز به کار خود، به پیشروی و نوآوری در هنر و کشف راه‌هایی جدید پرداخته است که بتواند شکاف بین تجربه فیزیکی و مجازی هنر را به نفع هنرمندان و مخاطبان پر کند. ما در حال ورود به دنیای جدیدی هستیم که فرصت هایی هیجان انگیز در زمینه NFT، ایجاد مخاطب و درآمد برای موزه ها و هنرمندان ایجاد می کند.

منبع