کشف یک تابلوی نقاشی «طبیعت بی‌جان» بعد از ۴۰۰ سال

کشف یک تابلوی نقاشی «طبیعت بی‌جان» بعد از ۴۰۰ سالکشف یک تابلوی نقاشی «طبیعت بی‌جان» بعد از ۴۰۰ سال

یک تابلوی نقاشی قرن هفدهمی، اثر گریت ویلمز هدا(Gerrit Willemz Heda) ، بعد از ۴۰۰ سال در انبار مجموعه تاریخی «وودفورد آکادمی» کشف شد.

کارشناسان هنری؛ ارزش تابلوی نقاشی «طبیعت بی‌جان» (Still Life) را که اخیرا در یک پروژه بازسازی کشف شد تا ۵ میلیون دلار تخمین می‌زنند.

این اثر یک میز مجلل از قرن هفدهم را نشان می‌دهد که نمونه‌ای از دوران طلایی هلند است و حدس زده می‌شود کاری از نقاش هلندی گریت ویلمز باشد؛ با این حال برخی از کارشناسان قانع نشده و معتقدند که ممکن است این اثر با همکاری پدر مشهور او، استاد هلندی گریت ویلمز هدا (Willem Claesz Heda)، باشد که آثارش معمولاً میلیون‌ها دلار ارزش دارند.

ربکا پینچین، مدیر مجموعه، می‌گوید: «پیدا کردن یک نقاشی معتبر قرن هفدهمی فراتر از یک واقعه معمولی بود و این کشف ما را به سفری چندین ساله به گذشته می‌برد.»

پینچین گفت: «پیدا کردن امضای این هنرمند برای ما شانس یک در میلیون بود.»

تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان»‌ به عنوان بخشی از جشنواره سال ۲۰۲۲ میراث استرالیا که در چهاردهم می برگزار می‌شود در «آکادمی وودفورد»‌ به نمایش گذاشته خواهد شد.

عصر طلایی هلند دوره‌ای از تاریخ یعنی حوالی ۱۵۸۸ تا ۱۶۷۲ را در برمی‌گیرد که در آن تجارت، علم،‌ هنر و ارتش هلند در اروپا به قدرت رسید.