بازآفرینی آثار هنری کلاسیک در قالبی متفاوت توسط هنرمند کلمبیایی

بازآفرینی آثار هنری کلاسیک در قالبی متفاوت توسط هنرمند کلمبیاییبازآفرینی آثار هنری کلاسیک در قالبی متفاوت توسط هنرمند کلمبیایی

 فرناندو بوترو، هنرمندی است که برخی از آثار خود را با الهام از آثار هنری کلاسیک خلق می‌کند. اگر یکی از شخصیت‌ها و یا اشیاء فربه نقاشی‌هایش را ببینید دیگر تشخیص آثار او کار دشواری نخواهد بود. در بین آثار او شاهکارهای مشهور دنیای هنر نیز به چشم می‌خورند که به سبک ویژه‌ای بازآفرینی شده‌اند

 عیان است که بوترو، شیفته به تصویر کشیدن سوژه‌های مختلف در ابعادی بزرگ‌تر از ابعاد واقعی‌ آن‌‍‌ها است. اگر هر یک از آثار این هنرمند را تماشا کرده باشید می‌دانید که این نخستین‌ ویژگی است که در آثار او به چشم می‌آید. او به روشی نقاشی می‌کشد که به سختی می‌توان سبک نقاشی او را با هنرمند دیگری اشتباه گرفت.

این هنرمند تجسمی اهل کلمبیا در سال ۱۹۳۲ متولد شده است. او تمام نقاشی‌هایش را با ویژگی‌هایی که امضای خاص او محسوب می‌شوند،‌ خلق کرده است.

سبکی که او برای خلق این نقاشی‌ها مورد استفاده قرار می‌دهد با نام «بوتریسمو»‌ شناخته می‌شود. او از همان دوران کودکی به هنر علاقه‌مند شد و نخستین آثارش را در سن ۱۶ سالگی به نمایش گذاشت. او که تحت تاثیر هنرمندان چیره دست اسپانیایی همچون ولاسکز و فرانسیسکو گویا قرار گرفته بود، نخست به بارسلونا و سپس به مادرید رفت و در آن‌جا به تحصیل در آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای سان فرناندو مشغول شد.

در سبک «بوتریسمو»‌، انسان‌ها و اشکال مختلف در ابعاد بزرگ و اغراق‌شده به تصویر کشیده می‌شوند؛ به نحوی که می‌توانند با توجه به موضوع نقاشی،‌ طنزآمیز باشند و یا انتقادات سیاسی را به نمایش بگذارند.

از بوترو، به عنوان مشهورترین هنرمند زنده اهل آمریکای لاتین یاد می‌شود که آثارش در برخی از پربازدیدترین نقاط جهان به نمایش گذاشته می‌شوند.