آثار بانوی هنرمند عراقی بر دیوارهای شهر بغداد

آثار بانوی هنرمند عراقی بر دیوارهای شهر بغدادآثار بانوی هنرمند عراقی بر دیوارهای شهر بغداد

وجدان الماجد با حمایت شهردار بغداد  به یاد شخصیت‌هایی از دنیای معماری، شعر، اندیشه و نقاشی؛ ۱۵ نقاشی دیواری در خیابان‌ها و ساختمان‌های این شهر خلق کرد.

این بانوی هنرمند ۴۹ ساله، شخصیت‌های برجسته فرهنگ و هنر عراق و برخی چهره‌های جهانی نظیر مادر ترزا و ماکس وبر را ترسیم کرده است. در میان عراقی‌ها هم پرتره‌های جواد سلیم، بنیانگذار هنر مدرن عراق؛ زها حدید، مجسمه‌ساز نامدار و معمار فقید و سرشناس عراقی _ بریتانیایی؛ محمدمهدی جواهری، شاعر و علی الوردی، مورخ و جامعه‌شناس عراقی دیده می‌شود.

ماجد در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه بیان کرد: «ما به مکان‌های مهجور، شادی می‌بخشیم.» گاهی ماموران شهرداری او را همراهی می‌کنند تا در محلش مستقر شود. او می‌گوید: «گاهی تا پاسی از شب می‌مانم، گاهی تا نیمه شب یا حتی ساعت ۲ بامداد. خیابان در این زمان برای یک زن، نگران‌کننده است.» گاهی بعضی اوقات از رهگذران طعنه می‌شود، چون به گفته خودش آنان عادت ندارند که یک زن نقاشی کند.

در بیانیه شهرداری عراق آمده است: زنان در ساختن آینده و زندگی، شریک هستند و ما نیز با افتخار از مواضع قهرمانانه زنان عراقی یاد می‌کنیم، مواضعی که نمونه‌های بیشتری از نقش بزرگی که زنان می‌توانند ایفا کنند؛ چه در دفاع از زندگی، چه در کار، یا مکمل فعالیت‌های انسانی، یا در زمینه‌های هنری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.