تصویرسازی هنرمند فلسطینی از شهید خبرنگار در جنین

تصویرسازی هنرمند فلسطینی از شهید خبرنگار در جنینتصویرسازی هنرمند فلسطینی از شهید خبرنگار در جنین

در جنین شیرین ابوعاقله به شهادت رسید و سهاد الخطيب هنرمند مشهور فلسطینی او را به تصویر کشید.

شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره قطر حین پوشش اخبار یورش نظامیان رژیم اسرائیل به جنین در کرانه باختری از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته و به شهادت رسید.
نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش به جنین در کرانه باختری «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه «الجزیره» را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، به شهادت رساندند و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.
خانم شیرین ابوعاقله متولد سال ۱۹۷۱ شهر قدس اشغالی (۵۱ ساله) بود و در شهر رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین واقع در کرانه باختری اقامت داشت.رژیم اشغالگر قدس در طول بیش از هفت دهه از اشغال اراضی فلسطین به منظور جلوگیری از انتشار جنایت‌‌ها و اقدامات غیرانسانی خود در این اراضی، به هر نحوی تلاش کرده مانع از پوشش این جنایت‌ها و درز آن‌ها به رسانه‌ها شود. حذف فیزیکی خبرنگاران یکی از این اقدامات بوده است. در همین ارتباط، خبرگزاری صفا فلسطین نیز گزارش داد که یک خبرنگار دیگر در تیراندازی نظامیان صهیونیست به نام «علی سمودی» حین پوشش اخبار جنین و یورش این نظامیان به این منطقه زخمی شده است.رسانه‌های فلسطین از شهادت دومین شهید در تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر خبردادند. براساس این گزارش‌ها، « خلیل مصلط الیازوری»، جوان ۲۱ ساله در تیراندازی نظامیان صهیونیست در شهر «إلبیره» به شهادت رسیده است.

مجله هنرهای تجسمی تلاش هنری تصویرگر فلسطینی خانم سهاد الخطیب را ارج می نهد و از وی تقدیر به عمل می آورد.