فعالان محیط زیست خود را به تابلوی نقاشی‌ای در گالری لندن چسباندند

فعالان محیط زیست خود را به تابلوی نقاشی‌ای در گالری لندن چسباندندفعالان محیط زیست خود را به تابلوی نقاشی‌ای در گالری لندن چسباندند

 

فعالان محیط زیستی بار دیگر به نشانه اعتراض خود را به یکی از تابلوهای نقاشی ارزشمند چسباندند.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی؛ حامیان گروه محیط ‌زیستی «استفاده از نفت را متوقف کنید» در گالری ملی لندن خود را به تابلو نقاشی «گاری علوفه» اثر «جان کانستبل» چسباندند.

این دو حامی کمپین اعتراضی محیط زیستی، حوالی ساعت ۲:۳۰ ظهر به وقت محلی وارد اتاق محل نگهداری نقاشی شدند و دانش‌آموزانی که از گالری بازدید می‌کردند را از آنجا خارج کردند و سپس از طنابی که در مقابل نقاشی‌های گالری ملی لندن قرار داشت عبور کردند و خود را به نقاشی مورد نظر رساندند.

آنان سطح تابلو نقاشی را با تصویر بازآفرینی‌شده از آینده‌ای ویران‌ پوشاندند و سپس دست‌هایشان را با استفاده از چسب به قاب نقاشی چسباندند.

ایبن لازاروس، معترض ۲۲ ساله، که خود را به نقاشی «کانستبل» چسبانده، می‌گوید: « هنر مهم است و باید برای نسل‌های آینده بماند، اما وقتی غذا نیست هنر چه فایده‌ای دارد؛  وقتی آب نیست، هنر چه فایده‌ای دارد؛ وقتی میلیاردها انسان در درد و رنج هستند، پس هنر چه فایده ای دارد.»

معترض دیگر، هانا هانت ۲۳ساله است، او می‌گوید: «من اینجا هستم چون دولت ما برنامه دارد در چند هفته پیش ‌رو به ۴۰ پروژه جدید گاز و نفت مجوز دهد.»

نقاشی «گالری علوفه» که در سال 1821 کشیده شده؛ صحنه روستایی سافولک را نشان می‌دهد که یک واگن در حال بازگشت به مزارع در مسیری کم عمق برای گرفتن باری دیگر است. این اثر یکی از محبوب‌ترین نقاشی‌های گالری ملی لندن به شمار می‌رود.

در نسخه بازآفرینی‌شده توسط این فعالان، جاده واقع در نقاشی اصلی جایگزین رودی شده است و از کارخانه‌هایی که در افق دوردست دیده می‌شوند، دود به آسمان پراکنده می‌شود.