رونمایی از سردیس شهید آوینی در آغاز هفته هنر انقلاب در استان هرمزگان

رونمایی از سردیس شهید آوینی در آغاز هفته هنر انقلاب در استان هرمزگانرونمایی از سردیس شهید آوینی در آغاز هفته هنر انقلاب در استان هرمزگان

به گزارش مجله هنری به نقل از خبرگزاری فارس؛ سعید عبدلی‌زاده، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان روز شنبه، ۲۰ فروردین، در نشست خبری با اشاره به سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هفته هنرهای انقلاب اسلامی یک فرصت برای تبیین دوباره شاخص‌های هنر انقلاب، معرفی آثار استان و تجلیل هنرمندان خالق این تولیدات است.

وی بیان کرد: به تعبیر امام(ره) هنر نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ترسیم کننده‌ی عدالت و شرافت است. اگر ما بتوانیم چنین هنری داشته باشیم، طبق کلام امام و رهبری، آن هنر در خدمت مردم و انقلاب و حل مسائل جامعه و ارتقای سطح اندیشه‌ جامعه است. 

رئیس حوزه هنری استان تشریح کرد: اهم برنامه‌هایی که در هفته هنر انقلاب اسلامی در استان هرمزگان برنامه ریزی گردیده شامل معرفی آثار تولید شده توسط هنرمندان بومی در یک‌سال اخیر، حضور و معرفی آثار هنرمندان شاخص در رسانه‌ها، تجلیل از شهدا و خانواده شهدای هنرمند، برگزاری نمایشگاه تجسمی آثار ۳۰ هنرمند شاخص کشوری به صورت حضوری، رونمایی از سردیس شهید آوینی در بندرعباس، نشست هنرمندان با امام جمعه محترم بندرعباس، رونمایی از چندین مستند و کتاب اثر هنرمندان هرمزگانی خواهد بود.

عبدلی‌زاده همچنین عنوان کرد: در میناب نیز تئاتر بچه‌های مسجد، تجلیل از هنرمندان برتر در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های جمعی و جانبی دیگر از برنامه‌های این هفته است. 

وی اضافه کرد: حوزه‌ هنری، دوران تحول خود را در یک سال گذشته سپری کرد و تلاش بر تحرک جدید با بهره‌گیری از نسل جوان هنرمندان انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

چاپ پنج کتاب در حوزه‌های تاریخ شفاهی استان کودک و نوجوان، رونمایی از نماهنگ‌های شاخص در حوزه‌های استکبار جهانی و زحمات مدافعان سلامت، سوگواره عاشورایی و جشنواره‌های مختلف، رویداد حبیب، اکران شهری آثار در مناسبت‌های مختلف، رسانه‌ای کردن مشکلات مردم و کمک‌رسانی در سیل و زلزله استان هرمزگان، مطالبه گری استانی از جمله فعالیت‌های هنری در استان در یک‌سال گذشته از زبان عبدلی‌زاده بود.

عبدلی‌زاده در پایان گفت: با توجه به نقشه تحول حوزه هنری استان که در چند ماه آینده رونمایی خواهد شد، راهبرد تقویت تشکل‌ها و موسسات تخصصی و هنری، تولید آثار شاخص مطابق با ویژگی‌های هویتی و زیست بوم استان، آموزش و توانمندسازی هنرمندان در دستور کار حوزه هنری در آینده قرار گرفته است.