«خم گیسو» و «فارسی تور» به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در حوزه هنری

«خم گیسو» و «فارسی تور» به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در حوزه هنری«خم گیسو» و «فارسی تور» به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در حوزه هنری

دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، به مناسبت ۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، ویژه برنامه‌هایی را در زمینه‌های تجسمی، موسیقی و طنز برگزار می‌کند.

 بدین منظور نمایشگاه‌های خم گیسو و فارسی تور با همکاری دفتر پاسداشت زبان فارسی و مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برگزار شد.

 فارسی تور(فارسی + کاریکاتور) عنوان نمایشگاهی با آثارعلی پاک نهاد، کارتونیست، کاریکاتوریست و تصویرساز است که با موضوع مشاهیر زبان و ادبیات فارسی از جمله؛ فردوسی، حافظ و سعدی است که در گالری خانه عکاسان ایران تا یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در گالری خانه عکاسان ایران در معرض دید علاقمندان قرار دارد و سپس آثار به مدت ۱۰ روز در لابی ساختمان اداری حوزه هنری روی دیوار می‌روند.

همچنین نمایشگاه خوشنویسی صفر نورزاد با عنوان خم گیسو در گالری ابوالفضل عالی نیز از برنامه‌های دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری ویژه این مناسبت است که با همکاری مرکز تجسمی حوزه هنری در حال برگزاری است و تا دوم خرداد دایر است.

پاک نهاد در آثار این نمایشگاه، به تلفیق تصویر کاریکاتوریزه این بزرگان با نمونه اثر و نقطه عطف کارنامه ادبی این مشاهیر پرداخته است.

نمایشگاه خوشنویسی خم گیسو نیز در بردارنده تعدادی از آثار صفر نورزاد است که این هنرمند خوشنویس در آنها به شعرهایی از بزرگان شعر فارسی در قالب هنر خوشنویسی پرداخته است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه خم گیسو می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی واقع در آدرس خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند که همزمان با اختتامیه نمایشگاه حضوری «خم گیسو» امکان بازدید از طریق سایت گالری مجازی حوزه هنری فراهم می‌باشد.