ارائه آثار هلن شورفبک هنرمند فنلاندی؛ در حراج موسسه ساتبیز

ارائه آثار هلن شورفبک هنرمند فنلاندی؛ در حراج موسسه ساتبیزارائه آثار هلن شورفبک هنرمند فنلاندی؛ در حراج موسسه ساتبیز

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، تابستان امسال، موسسه ساتبیز ۹ اثر از "هلن شورفبک"، یکی از محبوب ترین و مشهورترین هنرمندان فنلاند را عرضه خواهد کرد. این آثار که از یک مجموعه خصوصی سوئدی به حراج گذاشته شده است، مهم‌ترین مجموعه آثار اخیرِ این هنرمند است که هنوز در یک مجموعه خصوصی نگهداری می شود و پیشنهادی بی‌سابقه برای بازار بین‌المللی است. این آثار در مجموع حدود 3 میلیون پوند تخمین زده می‌شوند و به عنوان بخشی از فروش ساتبیز، به عنوان بخش اولِ هنرِ اروپایی روز سیزدهم ژوئیه 2022 در لندن ارائه می شوند.  از هنر اروپایی و بریتانیایی، قسمت اول، در لندن در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۲ ارائه می‌شوند.

دوره نقاهت/ هلن شورفبک/ آبرنگ روی کاغذ/ ۱۹۳۸/ بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ پوند تخمین زده شده توسط حراج ساتبیز

هلن شورفبک Helene Schjerfbeck نقاش فنلاندی بود که خودنگاره هایش مشهور است.

شورفبک هنرمند شناخته شده در سوئد و فنلاند که گاهی اوقات به عنوان ""مانشِ" فنلاند توصیف می شود، توسط مخاطبان بین المللی در سال 1992 با یک نمایشگاه از آثار قدیمی اش در ایالات متحده دوباره کشف شد و مورد توجه قرار گرفت. آثار او بعدا در موزه هنر دانشگاه توکیو و در نمایشگاه های بین المللی پاریس و هامبورگ به نمایش درآمد.

شورفبک، نقاشی را با سبک ناتورالیستی آغاز کرد و به عنوان یک هنرمند در آثارش، به دنبال اثبات فردیت و هویت شخصی اش بود. این مجموعه آثار که بین سال های ۱۹۲۳ تا ۱۹۴۵ خلق شدند، دستاوردهای دهه پایانی زندگی هنرمند را از نظر روان شناختی و زیبایی شناختی به تصویر می کشند و در رده مدرنیسم فنلاندی و اروپایی قرار می گیرند.

موضوع آثارش خانواده، دوستان و آشنایان بودند و حتی یک بار پرتره سفارشی کار نکرد. در سال ۲۰۱۹ نمایشگاهی از آثار شورفبک، در آکادمی سلطنتی لندن برگزار شد که موفقیت مادام العمرش را تضمین کرد.

منبع