ارائه دو اثر نقاشی از گرترود ابرکرومبی در حراج تامی و شرکاء

ارائه دو اثر نقاشی از گرترود ابرکرومبی در حراج تامی و شرکاءارائه دو اثر نقاشی از گرترود ابرکرومبی در حراج تامی و شرکاء

برگ،روبان،دومینو،تاس و حلزون/ گرترود ابرکومبی/ 1954/ رنگ و روغن روی بوم

در روز چهارشنبه 23 فوریه، مطابق با 4 اسفندماه 1400، موسسه حراج تامی و شرکا، حراج آثار هنری معاصر را با دو اثر نقاشی رنگ و روغن از گرترود ابرکرومبی آغاز خواهد کرد. هر دوی این آثار با قیمتی بین 30000 تا 50000 دلار تخمین زده شده اند.

علاوه بر آثار ابرکرومبی، بیش از 300 قطعه اثر هنری و طراحی از هنرمندان مطرح به نمایش گذاشته می شود.

اصالت هر دو نقاشی گرترود ابرکرومبی که در 23 فوریه به فروش می‌رسند، توسط سوزان واینینگر، محقق برجسته و نویسنده چندین مقاله جامع در مورد هنر و زندگی ابرکرومبی تأیید شده‌اند.

اثر اول که "برگ، روبان، دومینو، تاس و حلزون" نام دارد در سال 1954 خلق شده است. هنرمند در دهه 1950 دست به خلق طبیعت های بیجان با جزییات و رمزهای فراوان زد. اثر دوم که "گرامافون قدیمی" نام دارد، گرامافونی را روی یک میز ویکتوریایی نشان می دهد که احتمالا نشان دهنده میراث خانوادگی اوست.

گرترود ابرکرومبی Gertrude Abercrombie، متولد سال 1909 در تکزاس بود و در سال 1977 در شیکاگو از دنیا رفت. وی از نقاشان ایالات متحده آمریکا و ملقب به ملکه بوهمین بود.

بوهمین یا کولی وار Bohemian در اروپا به کسانی گفته می‌شود که با روشی غیر متعارف همراه با مردمان هم مرامشان که اغلب به مسایلی از قبیل ادبیات، هنر و موسیقی علاقه‌مندند، زندگی می‌کنند. این شیوه زندگی دربرگیرنده کسانی است که بی خانمان و همواره در سفر و ماجراجو هستند.

منبع