سارق یک اثر هنری قرن شانزدهمی از سرقت مجدد آن خبر داد / سارق دوم چهره‌نگاری شد

سارق یک اثر هنری قرن شانزدهمی از سرقت مجدد آن خبر داد / سارق دوم چهره‌نگاری شدسارق یک اثر هنری قرن شانزدهمی از سرقت مجدد آن خبر داد / سارق دوم چهره‌نگاری شد

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از unlimited-tech، روز چهارشنبه، مقامات پلیس آلمان اعلام کردند که یک زن 31 ساله در هامبورگ گزارشی را مبنی بر سرقت یک نقاشی رنگ روغن اثر پیتر آرتسن از موزه بیله فلد به پلیس ارائه کرده است.

این ادعا چنین بیان می‌شود که در 27 آوریل، یک زن ناشناس نقاشی قرن شانزدهمی «پرتره یک زن جوان»، اثر پیتر آرتسن، را در روز روشن از قاب آن خارج کرد، آن را در یک پوشه بزرگ گذاشت و از موزه هولسمان در بیله‌فلد خارج کرد. اما، طبق ادعای او غروب همان روز نقاشی از وی سرقت شده است.

پیتر آرتسن که اغلب به خاطر قدش لانگ پیت نامیده می‌شود، یک نقاش هلندی بود که به سبک منریست شمالی کار می‌کرد. او با ابداع نقاشی ژانر یادبود، ترکیبی از طبیعت بی‌جان و نقاشی‌های ژانری که اغلب جنبه‌های کتاب مقدس را شامل می‌شد، شناخته می‌شود.

آرتسن دوست داشت سلسله مراتب سنتی موضوع در نقاشی را زیر و رو کند. برخلاف معاصران خود که کار را حول تصاویر مذهبی تنظیم می‌کردند، آرتسن گستاخانه در اشیاء روزمره و رهگذران حرف اول را زد. وی برای آثاری همچون «درخانه مریم و مارتا (1552) » و «زن بازاری با غرفه سبزیجات» (1567) تحسین شده است.

مقامات گفتند که پلیس آپارتمان آن زن در هامبورگ را برای یافتن نقاشی جستجو کرده‌اند، اما تا کنون اثری از نقاشی نیافتند.

پلیس بر اساس توضیحات زن جوان از سارق دوم چهره‌نگاری و آن را منتشر کرد. جستجو برای یافتن این اثر هنری قرن شانزدهمی همچنان ادامه دارد.