دسترسی مردم به آثار هنرمندان آسان می‌شود؛ امضای تفاهمنامه همکاری بین حوزه هنری و شرکت ملی پست

دسترسی مردم به آثار هنرمندان آسان می‌شود؛ امضای تفاهمنامه همکاری بین حوزه هنری و شرکت ملی پستدسترسی مردم به آثار هنرمندان آسان می‌شود؛ امضای تفاهمنامه همکاری بین حوزه هنری و شرکت ملی پست

تفاهمانه همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و شرکت ملی پست با حضور رئیس حوزه هنری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرعامل شرکت پست امضاء شد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و شرکت ملی پست بعدازظهر شانزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلا‌‌م‌ والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، و محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست، برگزار شد.

با امضای این تفاهمنامه بستری مناسب برای عرصه و ارسال آثار هنری و محصولات فرهنگی حوزه هنری در گستره ملی و بین‌المللی فراهم خواهد شد و آثار هنری به راحتی می‌تواند در دسترس مردم قرار می گیرد.

یكی از اهداف امضای تفاهمنامه این است كه آثاری فاخر، غنی، دوست‌داشتنی و جذاب كه در حوزه هنری وجود دارد و مورد استقبال عموم نیز خواهد بود، با شیوه‌های متعددی که در متن تفاهم‌نامه دیده شده، در اختیار مردم قرار بگیرد.

به این ترتیب با انعقاد این تفاهمنامه، بستری برای عرضه و ارسال آثار هنری و محصولات فرهنگی در كشور فراهم خواهد شد تا دسترسی مردم به آثار تولید شده در حوزه هنری و همچنین آثار فاخر هنری محبوس مانده حوزه هنری، به راحتی امكانپذیر باشد.

هدف دیگر امضای این تفاهمنامه، عرضه و ارسال آثار هنری و محصولات فرهنگی در سطح بین‌المللی است. با امضای تفاهمنامه، حوزه هنری می‌تواند در بخش بین‌الملل و نمایشگاه‌های بین‌المللی از ظرفیت شرکت پست استفاده كرده و مراسلات بین‌المللی از جمله ارسال آثار برای برگزاری نمایشگاه‌های فرامرزی را به شیوه‌ای امن و آسان انجام دهد.

در حوزه تمبر كه به عنوان كالایی فراهنگی كه معنای فرهنگی جامعه را می‌سازد نیز، با احیای شورای عالی تمبر كه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از اعضای آن است، فرصت بسیار ارزشمندی برای همکاری ایجاد می‌شود و از این طریق می‌توان آثار تولید شده در حوزه هنری و همچنین گنجینه غنی از آثار خط و نقاشی هنرمندان را كه در حوزه هنری وجود دارد از طریق طراحی تمبر، ماندگار و جاودانه كرد.

در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری امضا شد و به زودی این همكاری در قالب کمیته‌های پیش‌بینی شده در تفاهمنامه، به مرحله اجرا در خواهد آمد.