ممنوع‌الخروجی یک شاهکار هنری

ممنوع‌الخروجی یک شاهکار هنریممنوع‌الخروجی یک شاهکار هنری

دولت بریتانیا خروج نقاشی ارزشمند «پل سزان» که به یکی از گالری‌های لندن امانت داده شده بود را به طور موقت ممنوع کرد.

دولت بریتانیا خروج تابلو نقاشی قرن نوزدهمی «پل سزان» را که مدت طولانی از سال ۱۹۸۰ به گالری «کورتالد» در لندن امانت داده شده بود را موقتا ممنوع کرد. این تابلو نقاشی که «Hattenville» نام دارد در سال ۱۸۸۲ توسط «پل سزان» نقاش مشهور فرانسوی خلق شد و ارزش آن ۱۰ میلیون پوند، معادل ۱۳ میلیون دلار برآورد شده است.

تابلوی منظره «هاتن‌ویل» لحظه مهمی را در حرفه سزان نشان می‌دهد، زیرا زمان خلق اثر، سبک و استفاده از ضربه قلم مو در مسیر جدیدی در حال توسعه بود.

این تابلو نقاشی یکی از چندین اثر هنری ارزشمندی است که در سال گذشته ممنوعیت خروج در بریتانیا بر روی آن اعمال شده است. سیاست دولت بریتانیا به موسسات عمومی اجازه می‌دهد مهلتی برای جمع‌آوری بودجه مورد نیاز به منظور خرید این تابلو نقاشی «سزان» فراهم شود.

یکی از موسسات هنری بریتانیا باید تا پایان جولای هزینه مورد نیاز برای نگه داشتن این اثر در داخل مرزهای بریتانیا را فراهم کند.

این تابلو نقاشی رنگ روغن یکی از چهار اثر هنری است که این هنرمند فرانسوی از منظره‌های «نورماندی» در فرانسه خلق کرده است. این نقاشی نخستین‌بار توسط «ویکتور شوکیه» یک مجموعه‌دار مهم آثار امپرسیونیست قرن نوزدهم خریداری شد. بعد از مدتی این نقاشی در سال ۱۹۳۷ به «ساموئل کورتالد» مجموعه‌دار بریتانیایی و بنیان‌گذار موسسه هنری «کورتالد» رسید. در طول زمان، این نقاشی بین مجموعه‌داران خصوصی دست به دست شد تا اینکه به مالکیت مالک ناشناس کنونی درآمد.