اتاق آینه‌ای در واشنگتنن ‌و نیویورک

اتاق آینه‌ای در واشنگتنن ‌و نیویورکاتاق آینه‌ای در واشنگتنن ‌و نیویورک

موزه «هیرش‌هورن» و «باغ مجسمه» در واشنگتن دی سی و گالری هنری «آلبرایت ناکس» در بوفالوی نیویورک، به طور مشترک اتاق آینه‌ای بی‌نهایت یایویی کوساما با عنوان «قلب من در جهان می‌رقصد» را خریداری کردند. اتاق آینه‌ای بی‌نهایت، بهار امسال در هیرش‌هورن و در سال 2023 در آلبرایت ناکس به نمایش درخواهد آمد.

 

«قلب من در جهان می‌رقصد» یک اینستالیشن غوطه‌ور است که در آن بینندگان وارد یک محیط ساخته شده می‌شوند که با فانوس‌های کاغذی رنگارنگی فرا گرفته شده و توسط آینه‌های همگون، این اثر به صورتی بی‌هایت تکرار می‌شود. فانوس‌ها که با رنگ مشکی رنگ‌آمیزی شده‌اند، نقاط مشخص کوساما را در سایه‌های آبی، قرمز، بنفش، نارنجی و زرد نشان می‌دهند که نشان‌دهنده ورودی با شکوهی به مجموعه است.

 

یایویی کوماسا(Yayoi Kumasa)، زادۀ 22 مارس 1929، هنرمند معاصر ژاپنی است که عمدتاً در مجسمه‌سازی و چیدمان کار می‌کند، اما در نقاشی، اجرا، ویدئو آرت، مد، شعر، داستان و هنرهای دیگر نیز فعال است. آثار او مبتنی بر هنر مفهومی است و برخی از ویژگی‌های مینیمالیسم، سوررئالیسم، هنر پاپ و اکسپرسیونیسم انتزاعی را نشان می‌دهد و با محتوای زندگی‌نامه‌ای و روان‌شناختی آمیخته است. او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هنرمندان زنده معاصر ژاپن است که شناخته می‌شود.