مجسمه‌هایی با سبک تلفیقی خاتم‌کاری و هنرهای مفهومی در موسسه فرهنگی هنری صبا

مجسمه‌هایی با سبک تلفیقی خاتم‌کاری و هنرهای مفهومی در موسسه فرهنگی هنری صبامجسمه‌هایی با سبک تلفیقی خاتم‌کاری و هنرهای مفهومی در موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاه آثار مهدی شیراحمدی مجموعه‌ای شامل ۲۰ اثر حجم با متریال خاتم و استخوان و چوب است که در قالب هنر‌های تلفیقی - ترکیبی و در گرایش مفهومی و انتزاعی، آمیزه‌ای از نقش‌مایه‌ها و آرایه‌های هنر‌های سنتی ایران در اجرایی مدرن و معاصر عرضه گردیده است. این مجموعه تا ۳۰ شهریور در محل لابی فرهنگستان هنر واقع در درب خیابان ولیعصر در معرض دید عموم و علاقمندان است.

ویژگی عمده این هنرمند، شیوه منحصر بفرد او در ارائه یک سبک تلفیقی از هنر خاتم کاری ایران و هنر‌های جدید و مفهومی و تجریدی مدرن محسوب می‌شود. در حجم‌های ترکیبی او با فرم‌های هندسی، سطوح ساده‌سازی شده و پرداختی نو از نقوش خاتم کاری در قالب‌های انتزاعی مواجه می‌شویم.

مهدی شیراحمدی با سابقه دودهه فعالیت در عرصه هنر‌های تجسمی، در نمایشگاه‌های گروهی متعدد و نیز در دوسالانه هفتم مجسمه‌سازی معاصر ایران شرکت کرده است. وی همچنین در چهار دوره دوسالانۀ مجسمه‌سازی شهری حضور داشته و آثاری از او در قالب مجسمه‌های شهری در تهران به نمایش درآمده است. او در سال ۲۰۱۹ در دوسالانه بین‌المللی صنایع دستی معاصر در گراندپاله پاریس نیز حضور داشت.