شاهکار جکسون پولاک پیشتاز فروش کریستیز در قرن بیست و یکم خواهد بود

شاهکار جکسون پولاک پیشتاز فروش کریستیز در قرن بیست و یکم خواهد بودشاهکار جکسون پولاک پیشتاز فروش کریستیز در قرن بیست و یکم خواهد بود

حراجی کریستیز اعلام کرد تابلوی «شماره 31» اثر جکسون پولاک در فروش شبانه قرن بیستم 12 می 2022 در راکفلر پلازا به مزایده گذاشته خواهد شد. این اثر یکی از غنی‌ترین و قوی‌ترین نمونه‌های نقاشی قطره‌ای مشهور پولاک است که به ‌عنوان نمادی از لحظه‌ای مهم در توسعه هنر قرن بیستم به شمار می‌رود.  تابلوی «شماره 31» در این حراج با قیمتی بیش از 45 میلیون دلار به مزایده گذاشته می‌شود.  پولاک این اثر را طول موجی از فعالیت های هنری درخشان در پایان سال 1949 اجرا کرد.

الکس روتر، رئیس هنر قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز، اظهار می‌کند: «در اواخر دهه 1940، نقاشی‌های قطره‌ای پولاک به نحوه درک ما از هنر را دوباره تعریف کردند. در آن زمان مرکز ثقل دنیای هنر برای اولین بار از موزه‌ها و گالری‌های پاریس دور شد و به خیابان‌های نیویورک رفت. پولاک با تکنیک جدید انقلابی خود به طور موثر چارچوب موجود شیوه‌های نقاشی سنتی را تغییر داد. نقاشی‌های قطره‌ای واقعی، آخرین آوانگارد آمریکا در اواسط قرن بود - و هنوز هم هستند - و به ندرت در بازار ثانویه دیده می‌شوند. شماره 31 یک مثال عالی و ترکیبی خارق‌العاده و هیجان‌انگیز از رنگ‌های غنی است. ما بسیار هیجان‌زده هستیم که آن را به‌ عنوان برترین بخش فروش شبانه کریستیز قرن بیستم در این هفته معرفی می‌کنیم.»