نقش صلح و دوستی با هنرنمایی C215 بر‌ دیوار خانه‌های اوکراین

نقش صلح و دوستی با هنرنمایی C215 بر‌ دیوار خانه‌های اوکرایننقش صلح و دوستی با هنرنمایی C215 بر‌ دیوار خانه‌های اوکراین

 هنرمند برجسته خیابانی فرانسوی، کریستین گویمی با نام شناخته شده C215، اخیراً روی مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری کار کرده است که یادآور هزینه‌های انسانی جنگ در اوکراین است.

او می‌گوید: «من نمی‌توانم هجوم سیاست‌های بزرگ به زندگی روزمره مردم را نادیده بگیرم.»

کریستین به اوکراین سفر می‌کند تا دیوارهای آن کشور را با تصاویری از صلح و بی‌گناهی در زمان جنگ نقاشی کند.

یکی از نقاشی دیواری‌های گویمی مربوط به دیوار اتاق کودکی در ژیتومیر(یکی از شهرهای اوکراین که بمباران شده است) است که وسایل کودک در اتاقش باقی مانده و تفکر گویمی این بوده که یک بچه اوکراینی برای زنده ماندن مجبور به رها کردن وسایل و اتاق خود شده است.

 

 

 این مرد پرانرژی 48 ساله در حالی که قوطی اسپری در دست دارد به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «این نشانه حمایت است. اگر این می‌تواند لبخند کوچک یا کمی انسانیت را در یک موقعیت دشوار به همراه داشته باشد، پس من راضی هستم.»

او هفته گذشته در حالی که ساکنان کیف کنار او توقف کردند و از او در محل کارش عکس گرفتند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «من واقعاً تصمیم نداشتم به کیف بیایم، و این تصمیم نقاشی‌هایم بود.»

کریستین هفته گذشته نیز در منطقه 13 پاریس از پرتره جدید و عظیم دختر اوکراینی رونمایی کرد. نقاشی دختری جوان با سربندی از گل که با استفاده از رنگ‌ پرچم اوکراین رنگ آمیزی شده است.

 

گویمی تصویر دیگری از همان دختر را روی یک تراموای متروکه در نزدیکی یک ایست بازرسی با رنگ‌های قرمز و کرم محو شده در شهر کیف نقاشی کرده است.

 

C215 می‌گوید: کودک بی‌گناه است و کودک مجبور نیست با جنگ کنار بیاید. در این جنگ میلیون‌ها مادر و کودک در سراسر اروپا آواره و بی‌خانمان شده‌اند.»

این هنرمند می‌گوید که به زودی به فرانسه برمی‌گردد، اما قطعاً مجددا به کیف باز خواهد گشت.