حضور یازده هنرمند ایرانی در فستیوال بین‌المللیFIMAC

حضور یازده هنرمند ایرانی در فستیوال بین‌المللیFIMACحضور یازده هنرمند ایرانی در فستیوال بین‌المللیFIMAC

FIMAC، فستیوال بین‌المللی هنر‌های معاصر مدیترانه، یک رویداد مهم برای ارتقای هنر معاصر در زمینه تاریخی، هنری، باستان‌شناسی، فرهنگی و اجتماعی در حوضه مدیترانه است که برای سال میلادی ۲۰۲۲، کالابریا و قلعه روفو دی اسکیلا به عنوان مکان برگزاری جشنواره انتخاب شدند.

امسال، این جشنواره همزمان با فستیوال سالانه موسیقی جز Scilla در کالابریای ایتالیا برگزار می‌شود. این فستیوال موسیقی طبق سنت هر ساله در قلعه تاریخی Castello Ruffo در شهر اسکیلا برگزار می‌شود که از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپاست.

جشنوارهFIMAC  با همکاری موزه MIIT تورین، ماهنامه ایتالیا آرته و انجمن فرهنگی Galleria Folco شکل گرفته که بیش از سی سال است برای ارتقای هنر مدرن و معاصر ایتالیا فعالیت می‌کنند و هدف اساسی این نمایشگاه انجام یک انتخاب دقیق و ارائه دید بین‌المللی برای همه هنرمندان شرکت‌کننده در موزه‌ها، بنیاد‌ها، گالری‌ها، آکادمی‌ها، سازمان‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها است.

امسال این نمایشگاه در حالی برگزار شد که یازده هنرمند ایرانی در کنار هنرمندان دیگر حوزه مدیترانه حضور دارند.  

صدف کباری، فرحناز اولیایی، کیمیا یاری، روحا دباغیان، ثمینه عامل سیاح، شهرزاد طاهری، شیرین معیا، اسماء حیدری، جاوید عندلیب، نرگس سلیمان‌‌زاده، نسرین مقامی‌پور هنرمندانی هستند که آثار آنان در این رویداد به نمایش درآمده است.

از دیگر هنرمندان حاضر در این نمایشگاه می‌توان به لیلیانا کاویگیولی، مائوریزیو کورچلی، انزا دی پائولیس، فوناچی، جولیانا مادالنا فوزاری، ماریا پیا جیاکومینی، پاتریزیا لوی، آنتونلا مارینی، ماریا النا ریتورتو، نینو رومانو، اریکو سانتوس و آنتونیو ساپوریتو اشاره کرد.