پابلو پیکاسو در صدر پانصد هنرمند برتر جهان به روایت موسسات «آرت پرایس» و «آرترون»

پابلو پیکاسو در صدر پانصد هنرمند برتر جهان به روایت موسسات «آرت پرایس» و «آرترون»پابلو پیکاسو در صدر پانصد هنرمند برتر جهان به روایت موسسات «آرت پرایس» و «آرترون»

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از ایلنا؛ «آرت‌پرایس»، مرجع مارکت هنر جهان در کنار «آرترون»، پلتفرم تحلیل داده‌های بازار (AMMA)، در گزارش تازه خود که متر و معیاری مهم برای تحلیل و بررسی وضعیت هنر جهان از دو بُعد اقتصادی و هنری است، اسامی ۵۰۰ هنرمند برتر سال ۲۰۲۱ را منتشر کردند.

این مؤسسه، اطلاعاتِ موردنیاز برای این رتبه‌بندی را از طریق مؤسسات اصلی حراج، گالری‌های دنیا و مجموعه‌داران تهیه می‌کند. «آرت‌پرایس» با دسترسی به اطلاعات و تصاویر بیش از صد میلیون اثر هنری از سال ۱۷۰۰ میلادی به این‌سو به تحلیل‌های دقیق خود در عرصه هنر شهرت دارد.

ژان میشل باسکیا، اندی وارهول، کلود مونه، گرهارد ریشتر، پابلو پیکاسو، ژانگ دای شین، ونسان ون گوگ، بنکسی، سای تومبلی و یایویی کوساما برخی از هنرمندانی هستند که نامشان در لیست پانصد هنرمند دنیا قرار گرفته و آیدین آغداشلو هم در این فهرست در رتبه ۴۸۳ قرار دارد.

در صدر فهرست ۵۰۰ هنرمند پرفروش تمام شاخه‌های هنری سال ۲۰۲۱، نام نقاش اسپانیایی پابلو پیکاسو به چشم می‌خورد. پیکاسو با حجم کلی فروش ۶۷۱ میلیون‌دلار بابت ۳۴۵۲ اثر در حراج‌های بین‌المللی از اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، پرفروش‌ترین هنرمند این سال محسوب می‌شود. گران‌ترین اثر او در حراج‌های جهانی به مبلغ ۱۰۳ میلیون دلار به فروش رسیده است.

گفتنی است «آرت‌پرایس» به عنوان یکی از منتشرکنندگان این فهرست، نقشی راهبردی در ارائه بانک اطلاعات هنرمندان دنیا دارد. مانیتور بازار هنر آرترون (AMMA) نیز که در تهیه این گزارش با آرت پرایس همکاری کرده، یک پلتفرم معتبر چینی در زمینه خدمات داده بازار است که بر جستجوی داده‌ها در زمینه آثار هنری تمرکز دارد.