مالک بزرگترین گالری هنری دنیا چه کسی است؟

مالک بزرگترین گالری هنری دنیا چه کسی است؟مالک بزرگترین گالری هنری دنیا چه کسی است؟

جولین دلاگرانژ، لری گاگوسیان را با مجموعه گالری‌هایش یکی از قدرتمندترین گالری داران جهان دانسته است. لری گاگوسیان آمریکایی اهل لس آنجلس و ارمنی تبار نخستین گالری خود را در سال ۱۹۸۰ در زادگاهش برپا کرده و تا به امروز به فعالیت هنری خود ادامه داده است.

gagosian

مجموعه گالری‌های لری گاگوسیان در نیویورک با ۶ شعبه، لندن با ۳ شعبه، بوری هیلز، پاریس، لو بورژه، ژنو، بازل، رم، آتن و هنگ‌کنگ هرکدام یک شعبه رتبه اول را از آن خود کرد.

گالری «گاگوسیان» به سال ۱۹۸۰ در لوس آنجلس تاسیس شد و حال با شعبه‌های متعددی که دارد فضای نمایشگاهی آن به بیست هزار متر مربع می‌رسد و دارای بیش از ۳۰۰ کارمند است. در واقع لری گاگوسیان گالری دار آمریکایی را به دلیل فعالیت‌های گسترده‌اش یکی از مهم‌ترین گالری داران حال حاضر دنیا می‌دانند. گاگوسیان علاوه بر ارائه خدمات دیجیتال و فعالیت در بازار دیجیتال (که او را به یکی از پیش روترین افراد تبدیل کرده) اولین گالری داری است که در رقابت با ناشران هنر سنتی تاکنون بیش از پانصد اثر منتشر کرده. او مجله‌ای را در قالب فصلنامه منتشر می‌کند که «Gagosian» نام دارد و در تالیف مقاله‌های آنلاین و موارد مشابه هم فعال است.

Gagosian-Grosvenor-Hill_Caruso-St-John_London_dezeen_1568_11

نگارنده تاکید می‌کند که فعالیت‌های لری گاگوسیان فراتر گالری داری است و تعداد هنرمندانی که با آن‌ها همکاری دارد، بسیار چشمگیر است. او علاوه بر همکاری با هنرمندان مطرح آثار بزرگانی چون فرانسیس بیکن، لوئیز بورژوا، ویلم دی کونینگ، لوسیو فونتانا، روی لیختنشتاین، من ری، پیرو مانزونی، جکسون پولاک و غیره را در گالری‌هایش نمایش داده است.

گاگوسیان

جولین دلاگرانژ (نویسنده مقاله فوق) در پایان و در پاسخ به این سوال که بزرگترین گالری هنری جهان کیست؟ گفته است ما بزرگترین گالری هنری امروز جهان، گالری «گاگوسیان» است.