هنرمند ایرانی مَسکات جام جهانی قطر را طراحی کرد

هنرمند ایرانی مَسکات جام جهانی قطر را طراحی کردهنرمند ایرانی مَسکات جام جهانی قطر را طراحی کرد

شامگاه گذشته جمعه ۱۲ فرودین ماه همزمان با مراسم قرعه‌کشی تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از مَسکات این دوره از جام جهانی نیز رونمایی شد و اما نکته جالب توجه در این میان این است که حسین اجاقی طراح شخصیت و تصویرساز ایرانی طراحی مَسکات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برعهده داشته است.

مَسکات (Mascot) در واقع یک شخصیت طراحی شده است که می‌تواند معرف یک برند یا یک رویداد باشد و در رویداد بزرگی مانند جام جهانی فوتبال هم در هر دوره‌ای کشور میزبان سعی دارد با معرفی نمادی از کشور خود، شخصیت نوستالژیک برای جهانیان خلق کند.

مسکات جام جهانی ۲۰۲۲ لائیب (La’eeb) نام دارد و باتوجه به اینکه کشور قطر میزبان این دوره از جام جهانی فوتبال است، در طراحی این شخصیت از لباس عربی الهام گرفته شده است و پارچه سفید آن معرف چفیه سفید و عقالی است که مردان عرب به سر خود می‌بندند و با رنگی که در پرچم کشور قطر وجود دارد المان‌هایی از جام جهانی فوتبال و نقوش هنری روی آن دیده می‌شود.

«سید حسین اجاقی» طراحی و نقاشی را به صورت آکادمیک از سال ٨۴ شروع کرد و از سال ٩٠ بطور تخصصی وارد حوزه طراحی شخصیت و نقاشی دیجیتال شد. او در چندین پروژه ی انیمیشن سریالی و سینمایی در زمینه طراحی کاراکتر و فضا، استوری برد و تصویرسازی همکاری داشته است. همچنین طراحی و اجرای دو جلد کتاب مصور (کمیک استریپ) با موضوع جنگ و طراحی مجموعه هاى استیکر براى چند برنامه پیامرسان فارسى از دیگر فعالیت هاى اوست.