نقاشی تازه کشف شده «آقای وزغ و دوستانش» به حراج گذاشته می‌شود

نقاشی تازه کشف شده «آقای وزغ و دوستانش» به حراج گذاشته می‌شود

نقاشی گرانبهای «آقای وزغ و دوستانش» اثر ارنست هوارد شپارد (Ernest Howard Shepard) که با مداد و جوهر خلق شده، و سال‌ها در راه پله‌های یک خانه روستایی در شرق انگلیس به دیوار آویزان شده بود، به تازگی کشف شد.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از فارس، نقاشی گرانبهای «آقای وزغ و دوستانش» اثر «ای اچ شپارد» که با مداد و جوهر خلق شده، و سال‌ها در راه پله‌های یک خانه روستایی در شرق انگلیس به دیوار آویزان شده بود، به تازگی کشف شد.

تابلوی اصلی خالق مجموعه نقاشی‌های «باد در درختان بید» که برای جلد داستان‌های گراهام توسط ای اچ شپارد خلق می‌شد، اخیراً در یک خانه روستایی بردیوار زده شده بود، قرار است در حراجی فروخته شود.

این اثر که را که «ای اچ شپارد» با مداد و جوهر خلق کرده، نقاشی کلاسیک کنت گراهام و وینی پو را به تصویر کشیده است. این تابلو با عنوان، «با غرور پایین آمدن از پله‌ها» آقای وزغ را نشان می‌دهد که از پله‌های «تاد هال» با یونیفورم مخصوص راننده اتومبیل در حال پایین آمدن است تا مورد استقبال «مول» «رتی» و «بجر» قرار گیرد. در حاشیه‌های تصویر، دستورالعمل چاپگر درج شده است.

این تابلوی ارزشمند، از زمانی که 69 سال پیش توسط خانواده صاحب فعلی خریداری شد، مالکیت خصوصی آن را دارا بوده است که در راه‌پله‌های یک خانه روستایی در شرق انگلیس آویزان شده بود. این تابلو 7 دسامبر توسط حراج «هنرهای زیبای چفینز» در کمبریج به حراج گذاشته خواهد شد و ارزش تخمینی آن بین 8000 تا 12000 پوند است.

در سال 1931 گراهام از شپارد خواست تا تابلوی «باد در درختان بید» را به تصویر بکشد. تا آن زمان، او قبلاً نقاشی‌هایی برای مجله پانچ و وینی پو خلق کرده بود.

نیکلاس مارتینو، مدیر حراج، گفت که این نقاشی آقای وزغ را نشان می‌دهد که «پر از شکوه و هیجان در مورد خرید جدید آینده‌اش»، یک ماشین قرمز، «فقط با دوستان ناراضی‌اش مواجه می‌شود.

یکی از طرح جلدهای معروف به «باد در درختان بید» اثر ای اچ شپارد برای مجموعه کتاب‌های گراهام