روایت یکصد سال جنگ در موزه سلطنتی بریتانیا

روایت یکصد سال جنگ در موزه سلطنتی بریتانیاروایت یکصد سال جنگ در موزه سلطنتی بریتانیا

کمک مالی چند میلیون پوندی بنیاد خانواده بلاواتنیک به موزه سلطنتی جنگ بریتانیا امکان ساخت گالری‌های هنری، فیلم و عکس را در این موزه داده است. آثاری که از جنگ جهانی اول تا به امروز را روایت می‌کند.

از جمله آثاری که بازدیدکنندگان می‌توانند ببینند، تابلوی نقاشی (Tipperary) اثر والتر سیکرت، در سال 1914 است، که موزه سلطتنی جنگ بریتانیا اخیرا آن را با حمایت صندوق هنری و صندوق میراث ملی خریداری کرده است. این اثر اگرچه تصویری از زندگی در جبهه داخلی است، اما عنوان نقاشی به «راهی طولانی تا تیپراری» اشاره دارد؛ آهنگ مورد علاقه ارتش بریتانیا در طول جنگ جهانی اول که بانویی در حال نواختن آن است.

اثر هنری دیگر، نقاشی 6 متری جان سینگر سارجنت با عنوان «شیمیایی‌شدگان» است که در سال 1919 خلق شده است. این اثر نشانگر تعدادی از مجروحان حمله شیمایی با گاز خردل در طول جنگ جهانی اول است.

در این موزه آثار نقاشی هنرمندانی از جمله؛ پل نش، لورا نایت و استیو مک کوئین نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

هلن ماوین، رئیس بخش عکس موزه گفت: «عکس‌های این بخش شامل تصاویری است که توسط افراد درگیر در جنگ، همچون سربازان و یا پزشکان و پرستاران گرفته شده است که به طور اتفاقی به دوربین‌ها دسترسی داشتند یا احساس می‌کردند که مجبور به ثبت تجربیات خود هستند. عکس‌ها سوابق شگفت‌انگیزی از تجربه فردی این افراد در جنگ هستند و برخی از آنها حکایت از رفاقت‌ و فداکاری دارد.»