تبدیل تصاویر نژادپرستانه به غذا‌های خوشمزه توسط هنرمند ایتالیایی

تبدیل تصاویر نژادپرستانه به غذا‌های خوشمزه توسط هنرمند ایتالیاییتبدیل تصاویر نژادپرستانه به غذا‌های خوشمزه توسط هنرمند ایتالیایی

یک هنرمند ایتالیایی که با تبدیل گرافیتی‌های توهین‌آمیز به تصاویر غذا، با نژادپرستی مبارزه می‌کند، علامت‌های صلیب شکسته را به کیک‌های فنجانی بزرگ و عبارت «هیتلر من» را به «مافین من» تبدیل کرده است.

این هنرمند ۳۹ ساله که «پیر پائولو اسپیناز» نام دارد، بیان کرد: «من با جایگزین کردن نمادهای تنفر با تصاویر غذاهای خوشمزه از شهرم حفاظت می‌کنم.»

چندی پیش یکی از دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام این هنرمند به او از وجود نمادها و شعارهای نژادپرستانه در یکی از تونل‌های کوچک شهر ورونا خبر داد.

حالا این هنرمند شعارهای نژادپرستانه را با یک تکه بزرگ پیتزا مارگاریتا، یک سالاد کاپرزه پوشانده است. یک گوجه‌فرنگی بزرگ هم جای یکی از صلیب‌های شکسته دیوار این تونل را گرفته است. این نقاش برای خلق هر کدام از این نقاشی‌ها حدود ۱۵ دقیقه وقت صرف می‌کند.

در سال‌های اخیر گروه‌های دفاع از حقوق بشر از افزایش نژادپرستی در ایتالیا به دنبال مهاجرت زیاد از آفریقا به این کشور خبر دادند. طرز فکر فاشیستی و «موسولینی»؛ دیکتاتور زمان جنگ، هنوز هم طرفدارانی دارد.

این هنرمند که به یک شخصیت معروف در ورونا تبدیل شده، دشمنانی هم پیدا کرده است. یک نفر با استفاده اسپری روی یکی از دیوارها او را تهدید کرده است، اما او این عبارت تهدیدآمیز را با نقاشی ادویه‌های غذای «نیوکی» پوشاند.

«اسپیناز» معتقد است نکته‌ای که اهمیت دارد، یادآوری ارزش‌های فراموش‌شده همچون ضدنژادپرست بودن است و ما باید این ارزش‌ها را به خودمان یادآوری کنیم.