اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج / هنرمندان بعد از سال‌ها دوری گرد هم آمدند

اختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج / هنرمندان بعد از سال‌ها دوری گرد هم آمدنداختتامیه جشنواره تجسمی یاسوج / هنرمندان بعد از سال‌ها دوری گرد هم آمدند

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از فارس؛ مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج در حالی برگزار شد که بعد از سال‌ها هنرمندان استان در یک مراسم هنری دور هم گرد آمدند.

استاد حسن غفاری از عکاسان مطرح و بنام کشور از فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای صحبت خود خطاب به امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امیدوارم با همین دست فرمان جلو بروی؟!.

 هنرمند برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه آب‌های جاری فراوانی در این استان وجود دارد که معمولاً مسئولان به دنبال ساختن سد بر روی این آب‌ها هستند یادآور شد: بر روی این آب‌ها سد می‌سازند تا آرام‌تر از استان خارج شوند و بتوانیم برای معیشت مردم از آن استفاده کنیم هنرمندان ما حکم همین آب را دارند که باید بمانند و به مانند سدی پشتیبان آنان باشیم تا از استان خارج نشوند و بتوانیم از ظرفیت آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کنیم.

غفاری ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند نقش فرهنگ و هنر را در جامعه و خانواده انکار کند. در این حوزه بسیار عقب هستیم باید با توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر به مقابله با مشکلات برویم.

غفاری ادامه داد: هیچ کس نمی‌تواند نقش فرهنگ و هنر را در جامعه و خانواده انکار کند. در این حوزه بسیار عقب هستیم باید با توجه بیشتر به حوزه فرهنگ و هنر به مقابله با مشکلات برویم.

عکاس برجسته کهگیلویه و  بویراحمدی با بیان اینکه در دولت کنونی توجه بیشتری به حوزه فرهنگ شده است و اعتبارات فرهنگی از یک درصد به ۲ درصد افزایش یافته گفت: باید به مقوله فرهنگ توجه بیشتری شود و از این ظرفیت هم استفاده کنید.

در ادامه هاشمی‌مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با بیان این که بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی باید توسط شما هنرمندان مدیریت و کنترل شود گفت: هنرمندان نسبت به آسیب‌های اجتماعی اشراف بیشتری دارند و با خلق آثار زیبای خود می توانند در پیشگیری آسیب‌ها به کمک مسئولان بیایند.

امین درخشان هم در آیین پایانی جشنواره هنرهای تجسمی با قدردانی از انجمن هنرهای تجسمی از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: آن‌ها قدرت و توانایی انجام جشنواره ها را در استان و در این سطح نشان دادند و این سیاست را در ادامه کار خود خواهیم داشت و کار را به خود هنرمندان می‌سپاریم و قائلیم که کار باید به اهلش سپرده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: سیاست واگذاری برنامه‌ها را در همه رشته‌های هنری به هنرمندان خواهیم داشت و از مهم‌ترین رسالت‌های ما این است که حوزه فرهنگ و هنر را اجتماعی کنیم چرا که نیاز و خلا در حوزه فرهنگ همواره احساس شده است تا که هنرمندان در انظار عمومی و در مسائل اساسی جامعه نقش آفرینی و اثرگذاری داشته باشند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان در ادامه اظهارات خود گفت: در گذشته یکی از مشکلات این بود که باید هیئت داوران را از بیرون استان دعوت می‌کردیم، اما با داشتن ظرفیت‌های ملی مثل حسن غفاری و اسحاق آقایی و دیگران، نیازی به داوران غیر بومی نیست چرا که اینان خود از بزرگان عرصه هنر در کشور هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشکسوتان هنر استان بودند که علم هنر استان را در گذشته زنده نگه داشتند. در این جشنواره بیش از ۲۳۰ هنرمند استانی در مرحله اول حضور داشتند که در نهایت آثار ۱۶۰ نفر از آن‌ها برای حضور در جشنواره برگزیده شد و در نهایت با رای و نظر داوران آثار برتر شناخته شدند.