کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» در خراسان جنوبی

کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» در خراسان جنوبیکارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» در خراسان جنوبی

دبیر فنی و اجرایی کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» گفت: کارگاه طراحی پوستر «سرافراز ایران» با شرکت ۲۰ نفر از هنرمندان خراسان جنوبی به همت حوزه هنری و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان برگزار شد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، امین رحیم‌آبادی دبیر فنی و اجرایی کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» درباره این کارگاه گفت: کارگاه طراحی پوستر «سرافراز ایران» با هدف ایجاد دغدغه‌مندی و ادای دین هنرمندان گرافیست استان خراسان جنوبی به میهن عزیزمان ایران به همت حوزه هنری و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان برگزار شد.

دبیر فنی و اجرایی کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» در ادامه بیان کرد: از اهداف ضمنی کارگاه می توان به ارتقای سطح توانمندی هنرمندان، تجربه کار گروهی، آشنایی بیشتر هنرمندان با هم سنگری ها و هم افزایی و افزایش دانش فنی اشاره کرد.

رحیم آبادی با اشاره به یکی از اهداف راهبردی و مهم برگزاری این کارگاه افزود: ایجاد دورهمی هنرمندان گرافیست در قالب مجمع طراحان گرافیک استان مهم ترین هدف برگزاری این کارگاه بود که هنرمندان بتوانند در مقاطع مختلف کنش های مناسبی را داشته باشند.

دبیر فنی و اجرایی کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» ادامه داد: با توجه به زمان اندک ثبت نام و ظرفیت محدود کارگاه با استقبال چشمگیر هنرمندان جوان استان مواجه شدیم و در مرحله ثبت نام اولیه بیش از ۱۲۰ نفر ثبت نام از هنرمندان صورت گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از ارزیابی اولیه رزومه این افراد و بر اساس اولویت، ۲۶ نفر به کارگاه طراحی پوستر «سرافراز ایران» دعوت شدند که از بین این هنرمندان حدود ۲۰ نفر در این رویداد حضور یافتند. وی افزود:‌ در این کارگاه از حضور ارزشمند استاد «احسان جعفرپیشه» از اساتید هنر دانشگاه اصفهان و از هنرمندان جوان، به نام و با سابقه و دانشمند عرصه گرافیک بهره مند شدیم.

رحیم آبادی در ادامه گفت: استاد جعفرپیشه در کمال تواضع و فروتنی برای تک تک هنرمندان وقت گذاشته و در سیر مراحل ایده پردازی تا تولید، نهایت همراهی و همکاری را با دوستان هنرمند داشتند. وی با بیان اینکه گرافیک هنری است که قابلیت انتقال مفاهیم ارزشمند را داراست عنوان کرد: کارگاه «سرافراز ایران» به همت حوزه هنری استان به مدت سه روز در مرکز استان خراسان جنوبی،‌ بیرجند برگزار شد و آثار تولید شده در این کارگاه در مناسبت های آتی در سطح شهر بیرجند و در قالب های متعدد از جمله تبلیغات محیطی اکران خواهد شد.

وی گفت:‌ یکی از حواشی جذاب این رویداد، تماشای گروهی بازی ایران – ولز در جام جهانی بود که بر حال و هوای پر شور عشق به ایران عزیز در این کارگاه افزود. دبیر فنی و اجرایی کارگاه طراحی پوستر و اکران شهری «سرافراز ایران» در پایان گفت: در این کارگاه به موضوعات راهبردی روز پرداخته شد و هنرمندان ضمن کسب تجربه کار گروهی، آثار هنری فاخری را در قالب پوستر و طی ۳ روز به مرحله تولید و بهره برداری رساندند.