برگزاری نشست تخصصی " کاربرد یای معکوس در انواع خطوط به خصوص نسخ و ثلث " در تبریز

برگزاری نشست تخصصی " کاربرد یای معکوس در انواع خطوط به خصوص نسخ و ثلث " در تبریزبرگزاری نشست تخصصی " کاربرد یای معکوس در انواع خطوط به خصوص نسخ و ثلث " در تبریز

 

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، بیست و یکمین نشست تخصصی  کاتبان قرآن با عنوان: " کاربرد یای معکوس در انواع خطوط به خصوص نسخ و ثلث " و با حضور استاد احمدعلی نمازی در تاریخ ۲۹ خرداد۱۴۰۱ در تبریز برگزار شد.

در این نشست تخصصی کتابت؛ نسخ و ثلث‌نویسان استان آذربایجان شرقی گرد هم آمدند تا علاوه بر کتابت و تبادل نظر درمورد مباحث فنی خطوط نسخ و ثلث، میزبان چهره بین‌المللی خط ثلث؛ جناب استاد احمدعلی نمازی باشند. استاد نمازی از چهره‌های شاخص حوزه خوشنویسی است که دوره آموزش خط ثلث را در ترکیه گذرانده و به درجه استادی رسیده و مدرک اجازه نامه را از اساتید معتبر و مشهور ترکیه دریافت نموده و علاوه بر تربیت هنرجویان این رشته، در جشنواره‌ها  و مسابقات بین‌المللی صاحب رتبه برتر نیز می‌باشد.

در این نشست تخصصی، استاد نمازی علاوه بر توضیحات تئوری در مورد مباحث فنی خط ثلث، چند سطری را  جهت استفاده اعضای گروه تحریر کردند تا نحوه قلم‌رانی و کرسی بندی در خط ثلث را  توضیح دهند. 

نشست‌های تخصصی کاتبان قرآن کریم به دبیری استاد حسن تقی‌زاده کرمانی و به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، یکشنبه‌های آخر هر ماه در حوزه هنری و با حضور خوشنویسان مبرز قرآنی برگزار می‌شود.