پوستر رویداد هنری «روایت حبیب» در اهواز رونمایی شد

پوستر رویداد هنری «روایت حبیب» در اهواز رونمایی شدپوستر رویداد هنری «روایت حبیب» در اهواز رونمایی شد

پوستر دومین رویداد فرهنگی و هنری «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی روز دوشنبه در منزل سردار شهید سیدعلی هاشمی و به دست مادر این شهید به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در اهواز رونمایی شد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان ظهر دوشنبه ۲۱ آذرماه در آئین رونمایی پوستر دومین رویداد فرهنگی و هنری روایت حبیب در اهواز بیان کرد: این آئین با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی در منزل سردار سرلشکر شهید علی هاشمی برگزار و به دست مادر این شهید از پوستر دومین رویداد فرهنگی و هنری روایت حبیب در اهواز رونمایی شد.

وی عنوان کرد: سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در هر سفر به خوزستان خود را ملزم می‌دانست که با مادر شهید علی هاشمی دیدار داشته باشد؛ به همین دلیل آغاز برنامه های فرهنگی کاروان روایت حبیب از منزل مادر شهید علی هاشمی در خوزستان برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله هنرهای نمایشی، نقالی و پرده خوانی، نمایشگاه عکس و تجسمی، محفل نقد کتاب، کارگروه هنرهای تجسمی، شب خاطره ،ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، شعر، موسیقی و سرود به این مناسبت در شهرستان‌های اهواز، دزفول و شادگان اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان تصریح کرد: علاوه بر برگزاری شب خاطره، افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی و همچنین کارگاه خلق آثار تجسمی با حضور اساتید برجسته کشور برنامه‌های روز اول این کاروان در اهواز است.

گهروئی با اشاره به اینکه همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از ۲۷ تا ۲۹ آذر جاری، خوزستان میزبان کاروان روایت حبیب است، ادامه داد: کاروان سفیر روایت حبیب، ساعت ۱۵ روز ۲۷ آذر با سفر به دزفول برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله نقالی، خاطره گویی و شعرخوانی را برگزار می‌کند.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: این کاروان روز دوشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۵ با حضور در روستای آلبوناصر شادگان برنامه‌های متنوع فرهنگی را اجرا می‌کند.

وی افزود: رونمایی از کتاب‌ بر شانه های کارون که پیرامون سردار شهید سلیمانی نوشته شده، از جمله برنامه‌های این کاروان است و روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ساعت ۱۵ کتاب خاطرات مردم از تشییع حاج قاسم در اهواز در حوزه هنری خوزستان رونمایی می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: آخرین برنامه این کاروان در اهواز برگزاری شب خاطره با برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله نقالی، سرود و شعر خوانی است که این برنامه در تالار شرکت نفت اهواز برگزار می‌شود.

در ادامه این برنامه، مادر سرلشکر شهید علی هاشمی با اشاره به به حضور مستمر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منزلش گفت: حاج قاسم از من خواست برای شهادتش دعا کنم، ولی من دلم نیامد و به او گفتم خدا به شما طول عمر بدهد؛ اسلام به شما احتیاج دارد.

مادر شهید هاشمی روز یکشنبه در آیین رونمایی از دومین پوستر رویداد هنری روایت حبیب در منزل این شهید افزود: حاج قاسم مرتب به ما سرکشی می کرد و حضور او در خانه ما به گونه‌ای بود که احساس می کردم حاج علی پسر شهیدم وارد خانه شده است.

مادر شهید علی هاشمی با بیان اینکه شهید سلیمانی هر بار که به خانه ما می آمد مرا مادر صدا می کرد، ادامه داد: شهادت حاج قاسم همچون شهادت پسرم حاج علی مرا داغدار کرد.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه شهید علی هاشمی جزو مفاخر استان است و معرفی این مفاخر وظیفه همه رسانه هاست گفت: سردار شهید سلیمانی یک مکتب است و جامعه امروز ما نیاز به معرفی این الگوهای بزرگ دارد.

حجت‌الاسلام سید امیر میرعلایی با اشاره به اینکه “روایت حبیب” با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی به زبان هنر طراحی شده، بیان کرد: روایت حبیب حرکت فرهنگی مردمی است و این چنین برنامه هایی دارای خلوص خاص خود است.

وی ادامه داد: جامعه هدف این رویداد هنری توده مردم با محوریت خانواده، مردم ساکن در مناطق کم‌ برخوردار مثل حاشیه شهرها، هنرمندان استان‌ها و کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان خاص این حرکت فرهنگی هستند.

وی هویت سوزی و هویت سازی را ۲ رویکرد دشمن در برابر هویت ایرانی و اسلامی برای جوانان و نوجوانان دانست و گفت: در اغتشاشات اخیر شعارهایی داده شد و دشمن تلاش کرد تا عفت دختران ما را هدف قرار دهد ولی این شعارها با استقبال قاطبه مردم روبه رو نشد.

حجت الاسلام میرعلایی تلاش دشمن را ایجاد هویت جعلی برای جوانان کشور دانست و ادامه داد: دومین دوره کنگره سرداران و ۲۴ هزار شهید خوزستان پس از یک دهه سال آینده در خوزستان برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت: انقلاب اسلامی که با تقدیم شهدای بزرگی چون سردار سلیمانی ایجاد و استمرار یافته است تا ظهور امام زمان(عج) نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم بیان کرد: عزت و امنیت کشور مرهون شهدا و خانواده آنهاست و همه وظیفه داریم به وظایف خود در قبال شهدا و خانواده آنها عمل کنیم.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در هر سفر به خوزستان خود را ملزم می دانست که با مادر سرلشکر شهید علی هاشمی دیدار داشته باشد به همین دلیل آغاز حرکت فرهنگی کاروان روایت حبیب از منزل مادر این شهید در خوزستان برگزار شد.

شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت در سال ۱۳۶۷ پس از انجام ماموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، در سن ۲۷ سالگی توسط بالگردهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

دومین دوره کاروان «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی با حضور ۵۰ تن از اساتید برجسته کشور در بخش های مختلف هنری به همت حوزه هنری از ۱۱ آذر در ۱۰ استان کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در نهایت مراسم پایانی آن مصادف با ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم در استان کرمان برگزار می‌شود.