برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» در کرمانشاه تشریح شد

برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» در کرمانشاه تشریح شدبرنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» در کرمانشاه تشریح شد

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های کاروان هنری «روایت حبیب» در این استان، گفت: کرمانشاه از ۲۳ الی ۲۶ آذرماه میزبان کاروان هنری «روایت حبیب» است.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، افشین آزادی رئیس حوزه هنری کرمانشاه ظهر دوشنبه ۲۱آذرماه ۱۴۰۱ در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های روایت حبیب در کرمانشاه به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که با حضور اصحاب رسانه در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: این کاروان از روز ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در کرمانشاه میزبانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دومین کاروان هنری روایت حبیب در کشور به مناسبت شهادت سردار سلیمانی خواهد بود، افزود: این کاروان امسال از یازدهم آذرماه حرکت خود را در تهران آغاز کرده و در ۱۰ استان حضور خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: برنامه های کاروان روایت حبیب در خراسان شمالی آغاز شد و این کاروان از استان مازندران عبور کرده و در حال حاضر در استان آذربایجان شرقی حضور دارد که پس از آن در روز چهارشنبه ۲۳ آذر به مدت سه روز در استان کرمانشاه مراسم خود را اجرا خواهد کرد.

آزادی بابیان اینکه کاروان روایت حبیب نخستین برنامه رسمی ملی است که در حوزه هنری در استان کرمانشاه برگزار می‌شود، اضافه کرد: در مدت میزبانی استان کرمانشاه سایر دستگاه‌های فرهنگی برای بهتر برگزار شدن این مراسم همراهی و همکاری لازم را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه سفیر روایت حبیب در ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح در شهرستان سرپل ذهاب و محفل شعر سردار سلیمانی به‌عنوان سردار آسمانی از ساعت ۱۵ در حوزه هنری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارگاه خلق آثار تجسمی برگزار می‌شود، گفت: کارگاه طراحی دیجیتال، کارگاه خوشنویسی،نمایشگاه هنرهای تجسمی، محفل شعر سردار آسمانی، ویژه‌برنامه کودک و نوجوان در محلات کم برخوردار و دیدار با خانواده معظم شهید حاج اکبر نظری از شهدای مدافع حرم برخی از برنامه‌هایی است که روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه برگزار خواهد شد.

آزادی ادامه داد: برنامه سفیر روایت حبیب در شهرستان گیلانغرب در ساعت ۱۰، اجرای ویژه‌برنامه کودک و نوجوان در ۲ محله کم برخوردار، دیدار با خانواده مدافع حرم شهید حاج اکبر نظری ازجمله برنامه‌های اجرایی در روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه است.

وی با تأکید بر اجرای برنامه‌های متفاوت در روز ۲۵ آذرماه به مناسبت حضور کاروان روایت حبیب در استان کرمانشاه، عنوان کرد: کارگاه خلق آثار هنرهای تجسمی، نقاشی و طراحی در حوزه هنری و نمایشگاه هنرهای تجسمی عکس در فرهنگسرای شهید قاسم سلیمانی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با اشاره بر اجرای برنامه‌های کاروان روایت حبیب برای کودکان و نوجوانان، اضافه کرد: در روز  شنبه ۲۶آذرماه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶  برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در سالن پرورش فکری کودک و نوجوان و نیز نواختن زنگ حاج قاسم به‌صورت هماهنگ و سراسر در تمام مدارس استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

آزادی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه شب خاطره سردار سلیمانی در کرمانشاه، یادآوری کرد: شب خاطره در روز شنبه ۲۶ آذر به میزبانی سینما آزادی برگزار خواهد شد و این ویژه‌برنامه با روایتگری و سخنرانی برخی همرزمان حاج قاسم سلیمانی همراه خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برپایی ۲ کارگاه نقاشی در استان کرمانشاه برای نقاشان کرمانشاهی، مطرح کرد: این کارگاه‌ها با حضور یکی از اساتید کشوری در حوزه نقاشی و نقاشی دیجیتال، همراه با خلق آثاری با محوریت حاج قاسم خواهد بود.

در پایان این نشست از پوستر جدید ویژه‌برنامه کاروان روایت حبیب در استان کرمانشاه رونمایی شد.