عکاسان مازندرانی روایتگر سبک زندگی روستائیان

عکاسان مازندرانی روایتگر سبک زندگی روستائیانعکاسان مازندرانی روایتگر سبک زندگی روستائیان

مهدی معصومی گرجی، رییس حوزه هنری مازندران درباره این حرکت می‌گوید: به منظور معرفی سبک زندگی، آداب و رسوم، آئین ها، فرهنگ کار و تلاش، جاذبه های گردشگری و… عکاسان حوزه هنری استان مازندران در قالب سفر عکاسی به روستاهای این خطه از شمال کشور اعزام می شوند.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی، مهدی معصومی گرجی در حاشیه سفر عکاسی به روستای شهید آباد بندپی غربی بابل که به مناسبت روز جهانی عکاسی با همراهی ۴۰ نفر از عکاسان استان مازندران و «حسین حاجی آقا تبار» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهیدبهشتی روستای شهید آباد انجام شد، با بیان اینکه حوزه هنری در راستای تحقق وظیفه ذاتی خود بعنوان یک نهاد انقلابی به دنبال اشاعه فرهنگ ناب و ارزشمند مازندران است، اظهار کرد: تلاش داریم فرهنگ،‌آداب و رسوم، کار و تلاش و… احیا و ترویج شود.

رییس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه تلاش داریم با ثبت ارزش ها و آئین های این خطه از شمال کشور با زبان عکس و انتشار این محتوا سبک زندگی مردمان روستاهای استان معرفی شود، افزود: معماری روستا به دلیل اینکه همچنان با اصالت است باید به جامعه معرفی شود تا هیچ کس اجازه ندهند آداب و رسوم و معماری محل سکونتش دستخوش تغییر و تمایل به فرهنگ بیگانه شود.

وی با بیان اینکه با تولید فیلم مستند، عکس، آثار حجمی، آثار مکتوب،‌ موسیقی و… به دنبال معرفی سبک زندگی مردم مازندران هستیم تا آیندگان سبک زندگی ایرانی اسلامی را به درستی بشناسند، گفت: روز جهانی عکاسی نیز با همراهی عکاسان به معرفی روستای شهید آباد پرداختیم. تا حرکت های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و… مردمان این روستا را به عنوان الگو معرفی کنیم.

معصومی با بیان اینکه با هدف جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب باید زندگی پاک و بی آلایش را شناسایی و معرفی کنیم، ‌ادامه داد: روستاهایی که کار ویژه در حوزه های مختلف دارند را در گام های بعدی با حضور تیم عکاسان و مستندسازان ثبت خواهیم کرد.

وی به پیشینه مردم روستای شهید آباد با تقدیم ۳۳شهید در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: این روستا جمعه بازاری دارد که مردم روستا تولیدات خود را از طریق آن عرضه می دارند.

معصومی به کار و تلاش بانوان این روستا برای کسب روزی حلال اشاره کرد و گفت: باید این ارزش و زیبایی که زن و مرد در کنار هم با حفظ شئونات اسلامی کار می کنند ثبت و ارائه شود.

وی به همت «حسین حاجی آقا تبار» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی روستای شهید آباد برای همراهی با تیم عکاسان جهت معرفی جاذبه ها و آداب و رسوم و … این روستا از قاب دوربین عکاسان اشاره کرد و افزود: قدردان میزبانی مردمان شریف روستای شهید آباد هستیم.