نمایشگاه «سپیده سلوک» در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندران

نمایشگاه «سپیده سلوک» در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندراننمایشگاه «سپیده سلوک» در نگارخانه سوره حوزه هنری مازندران

به مناسبت هفته مازندران، نمایشگاه اشعار علامه حسن حسن‌زاده آملی در قالب خوشنویسی و تذهیب در حوزه هنری مازندران افتتاح شد.

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه خوشنویسی و تذهیب اشعار آن علامه فقید بعد از ظهر پنجشنبه ۱۹ آبان با حضور جمعی از مسئولان استانی، اساتید خوشنویسی و جمعی از اعضای خانواده آیت‌الله حسن‌زاده آملی، افتتاح شد.

مهدی معصومی گرجی در این رویداد فرهنگی و هنری که به مناسبت هفته مازندران صورت گرفت ضمن اشاره به ضرورت معرفی شایسته بزرگان و مشاهیر مازندران گفت: این اتفاق در مسیر سند زیست بوم حوزه هنری مازندران رقم خورده و هدف آن پرداختن به یکی از چهره های ماندگار و نامی استان است.

رییس حوزه هنری مازندران افزود: همانطور که علامه حسن زاده آملی بخشی از معارف اسلامی و اندیشه والای انسانی را در قامت شعر و نظم در آورده، ما نیز بر آن شدیم تا با کمک جمعی از استادان و هنرمندان توانمند استان این اشعار را به رشته تحریر درآورده و در جریان اقدام ارزنده آن علامه قدمی برداریم.

در نمایشگاه سپیده سلوک که تا ۲۵ آبان ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود ۱۸ تابلوی خوشنویسی و تذهیب از ۲۲ هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

شایان ذکر است، بعد از نگارش الهی نامه، این دومین مجموعه ای است که با موضوع آثار مکتوب علامه حسن زاده آملی در حوزه هنری مازندران صورت پذیرفته است.