گردهمایی نسخ‌نویسان و ثلث‌نویسان ایران اسلامی برگزار شد

گردهمایی نسخ‌نویسان و ثلث‌نویسان ایران اسلامی برگزار شدگردهمایی نسخ‌نویسان و ثلث‌نویسان ایران اسلامی برگزار شد

 در این مراسم چهارده استاد ثلث‌نویس و نسخ‌نویس آثار ۱۶۰ هنرجوی خوشنویس شرکت‌کننده از سراسر ایران را داوری و بررسی کردند و نکات آموزشی را به آنها متذکر ‌شدند

مهدی بابایی مدیر اجرایی دارالکتابه قرآن کریم در رابطه با این گردهمایی بیان کرد: اتفاقی که امروز افتاد مقداری خارج از تصور ما بود که شور و اشتیاق دوستان از قبل از این تعطیلی ناخواسته بیشتر بود. جوانان زیادی به این جمع ملحق شدند و خط‌های بسیار خوبی داریم که جای شکر دارد و ان‌شاءالله که مجموعه دارالکتابه توفیق داشته باشد تا این راه را ادامه دهد و امیدواریم به نتایجی بهتر از آنچه که تاکنون رسیده دست پیدا کند.

وی در رابطه با ارزیابی این گردهمایی گفت: آثار ارائه شده را همراه با اساتید ارزیابی می‌کنیم که تحلیلی از وضعیت خطوط قرآنی در کشور به دست می‌آید و برنامه‌های بعدی ما مبتنی بر تحلیلی است که از این آثار به دست خواهد آمد.

وی در پایان با بیان اینکه شاگردانی که در اینجا حضور دارند همه استادان شهرهای خودشان هستند؛ گفت: این جریان حقیقتاً اتفاق منحصر به فردی است و مطلقاً اتفاق مشابهی در این سطح نداریم که تمام اساتید شاخص کشور در یک روز کنار هم در یک مکان جمع شوند و قاطبه هنرمندان علاقمند هم بیایند که تعلیم ببینند. این رویداد از لطف خدا و برکت کار قرآن است که برای دارالکتابه از سال ۱۳۹۰ این توفیق مکرر بوده و ان‌شاء‌الله ادامه پیدا خواهد کرد. به نظر می‌رسد این هم‌افزایی و روحیه همدلی که بین استاد و شاگرد برقرار است مژده حرکت و انرژی فوق‌العاده‌ای را در کتابت قرآن و خطوط قرآنی در آینده‌ای نزدیک خواهد داد.