تماشای «توحید» در قاب نگارگری

تماشای «توحید» در قاب نگارگری

نمایشگاه توحید؛ شامل آثار نگارگریاستاد حسین آقامیری است با حضور معاون هنری حوزه هنری در گالری ابوالفضل عالی گشایش یافت.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ این نمایشگاه که شامل ۳۰ اثر از هنرمند نام‌آشنا کشورمان و حاصل ۲۸ سال فعالیت هنری اوست، دوشنبه ۲۱ آذرماه با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج، کاظم چلیپا و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد. عمده آثار نمایشگاه توحید، تابلوهای نگارگری است که آقامیری طی سال ها فعالیت از تفسیر آیات قرآنی خلق کرده است.

در آیین گشایش این نمایشگاه، علی فروزانفر، هنر نگارگری را یکی از اصیل ترین هنرهای ایرانی معرفی کرد و ایرانی‌ترین هنر تجسمی که امروز با آن مواجه هستیم را نگارگری دانست.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه «توحید» مجموعه‌ای که از آثار امیرحسین آقامیری به نمایش در آمده که تلفیقی از آثار قرآنی این هنرمند است.

معاون هنری حوزه هنری گفت: آقامیری تاویل‌ها یا اقتباس‌هایی از آیات و سوره‌های قرآنی یا مفاهیم و داستان‌ها را به تصویر کشیده و آنها را تبدیل به اثر هنری کرده است.

وی تاکید کرد: این شکل از اثر هنری و هنر بصری که در نمایشگاه «توحید» با آن روبه‌رو هستیم جای توجه و تشکر دارد.

نمایشگاه توحید به مدت ۱۰ روز از  ۲۲ آذر تا ۵ دی، به جز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان در گالری ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری است.