گردهمایی روز جهانی هنر با پیشکسوتان هنرمند در نمایشگاه ملی "تجسم آغاز"

گردهمایی روز جهانی هنر با پیشکسوتان هنرمند در نمایشگاه ملی "تجسم آغاز"گردهمایی روز جهانی هنر با پیشکسوتان هنرمند در نمایشگاه ملی "تجسم آغاز"

 به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، گردهمایی «روز جهانی هنر»  با حضور اساتید و هنرمندان پیشکسوت، خانم ها سمیا صیقلی و الهه خاتمی و آقایان داود رواسانی، عباس مشهدی زاده، داود شیرمحمدی، داریوش فرددهکردی ، شمس اله ساعدی ، امیر احمد فلسفی و آقای دکتر علیرضا رجایی، رئیس کمیسیون بین‌الملل و حقوقی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و بانوی گرامیشان روز جمعه 26 فروردین 1401 مصادف با 15 آوریل ساعت 11 در نمایشگاه ملی «تجسم آغاز»  برج آزادی  برگزار گردید.

سمیه ولیان مدیر هنری نمایشگاه ملی تجسم آغاز ضمن عرض خوش آمد به میهمانان و اساتید گفت: هنر بخش مهمی از تجربه بشری برای زمان خارج از ذهن است. امروزه هنرمند مبارزی است که همزمان در دو جبهه متفاوت درون و برون در نبردی بی امان می باشد.

ولیان در ادامه با اشاره به اینکه در مبارزه درون، یک هنرمند در تکاپو برای پیدا کردن پاسخ به پرسشهایی در زمینه چیستی ها و چرایی های زندگی بوده و تلاش برای کاستن از درد و رنج انسانها و تسکین آلام بشری، بخش برونی این مبارزه می باشد، گفت : همچنین هنرمند از مسیر هنر در ایجاد زیبایی و نشاط روحی به انسان سرگشته در کسالتهای روحی و روانی و اسیر در چنگال تکنولوژی مددرسان خواهد بود.

وی در ادامه افزود : روز جهانی هنر، یک جشن بین المللی از هنرهای زیبا است که توسط انجمن بین المللی هنر (IAA) به منظور ارتقاء آگاهی از فعالیت های خلاق و هنرمندانه در سراسر جهان اعلام شده است و در این روز با گردهمایی اساتید پیشکسوت  و هنرمندان سعی بر تکریم هنرمندان پیشکسوت داشتیم و معتقدیم با برگزاری رویدادهای هنری به تقویت پیوندهای میان هنرمندان، جامعه و همچنین سهم هنرمندان در توسعه‌ی پایدار کمک نمود.

مدیر هنری نمایشگاه ملی تجسم آغاز گفت : هنرمندان خانم ها سمیه رحیمی، بنفشه اسدالله زاده، اکرم حسینی، طیبه زارعلی، مریم محمودی ،شکیبا قاسمی و آقایان یونس چناری و هومن جمشیدی آرین در کارگاه هنری به خلق اثر پرداختند.

در ادامه استاد داوود رواسانی هنرمند پیشکسوت گفت : همدلی از هم زبانی خوشتر است و در هنر بسیار حائز اهمیت و آنچه در وهله اول مهمه این است که هنرمندان باهم همدل و همراه باشند، قبل ازینکه جهان  صنعتی بشود، حدیثی از امیر المومنین داریم  ،

اعظم الفجایع  اضاعة الصنایع

عظیم ترین فاجعه ضایع کردن هنراست

رواسانی با اشاره به اینکه هنرمند سیاستمدار نیست اما بر هر اتفاق که در جامعه می افتد واکنش لازم را نشان می‌دهد، گفت : امروز روز جهانی هنر است خوبه معنای این حدیث توجه کنیم تا بدانیم منظور حضرت امیر ازین حدیث چه بوده ،حالا وقتی هنر ضایع می‌شود چه اتفاقی می افتد، به تبع ضایع شدن هنر ،هنرمند هم ضایع می‌شود، چون رسالت داره،  سیاستمدار نیست، ما انتخاب شدگان خدا هستیم.

وی افزود: اگر نسبت به هنر و هنرمند متولیان هنر در دولت توجه نکنند جامعه از رسالت مداران خالی می‌شود و جامعه بدون راهنما می ماند، هنرمند راهنمای جامعه هستند براینکه جامعه را رو به تعالی و رشد ببرند .

رواسانی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد تنها گشت ارشاد نیست متولیان مسؤلین هستند که وظیفه خطیر دارند براساس حدیث مبارک حضرت امیر که هنرمند را ارج بنهیم، وقتی داشته های خودمان را ارزش قائل نمیشیم بیگانگان از ما می آیند می دزدند،  هنر و هنرمند ما جهان شمول است.

 نیره حسن پور گردآورنده نمایشگاه تجسم آغاز به مناسب روز جهانی  هنر،  گفت : تمام زیبایی های جهان هنرمند در لحظه خلق اثر خلاصه می‌شود و بهترین لحظات زندگی در زمان برگزاری گالری هنری برای او سپری می‌شود در جمع هنرمندان و هنر دوستانی که برای تماشای اثر او آمده اند، فضا مملو از عشق و انرژی مثبت است تا زمانیکه هنرمندان بهم کمک کنند و در برپایی نمایشگاه یکدیگر را یاری دهند و به دیده شدن و ارتقا سطح هنری بهم کمک کنند، هنر و هنرمند هرگز نمی میرد و جهان جای بهتری برای زندگی خواهد بود.

حسن پور  بیان داشت: علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۵ هر روز غیر از روز شنبه از ضلع شمالی میدان آزادی به گالری های اقوام، آینه، آسمان و تکنولوژی برج آزادی مراجعه نمایند.