هنرمند بوشهری برگزیده نخستین رویداد بین‌المللی سایت سوریه کارتون

هنرمند بوشهری برگزیده نخستین رویداد بین‌المللی سایت سوریه کارتونهنرمند بوشهری برگزیده نخستین رویداد بین‌المللی سایت سوریه کارتون

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ابوالقاسم طحانیان هنرمند کاریکاتوریست درباره فراخوان بین‌المللی و تخصصی کارتون و کاریکاتور سوریه گفت: این دوره از مسابقه کارتون سوریه با موضوع زبان، از سوی سایت‌های بین‌المللی و تخصصی کارتون و کاریکاتور در تیرماه فراخوان شد و بیش از ۳۰۰ اثر از ۱۲۰ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده بود.

نامزد چهره هنر انقلاب سال ۹۸ در بوشهر افزود: در این دوره از مسابقه در ژوئیه ۲۰۲۲ با حضور ۱۲۰ هنرمند از سراسر دنیا برگزار شد که در میان ۵ برگزیده نخست رویداد بین‌المللی سایت کارتون قرار گرفتم.

ابوالقاسم طحالیان از ایران، آدر سانتوس از برزیل، فن لینتائو از چین، ایمان نوری نجفی از ایران، ویاچسلاو کاپرلیانس از اوکراین پنج برگزیده نخست این فهرست هستند.

طحانیان متولد سال ۱۳۶۶ در روستای زیراه، شهرستان دشتستان است که از سال ۸۸ فعالیت هنری خود را به‌صورت مستمر آغاز و جوایز متعددی ازجمله نفر برگزیده بخش چهره مشاهیر استان بوشهر در جشنواره گرافیک روز بوشهر در رشته کاریکاتور چهره سال ۹۱، نامزد چهره هنر انقلاب سال ۹۸ در بوشهردر کارنامه هنری دارد.