برخورد با آموزشگاه‌های فاقد مجوز در دستور کار

برخورد با آموزشگاه‌های فاقد مجوز در دستور کاربرخورد با آموزشگاه‌های فاقد مجوز در دستور کار

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از ایرنا؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره سیاست‌ها و خط‌مشی‌های جدید این دفتر در آموزشگاه‌های آزاد هنری اظهارداشت: در درجه اول موضوع ساماندهی، حمایت و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری در اولویت کاری دفتر در دوره جدید قرار گرفته است که در این راستا جلسات و نشست‌هایی برگزار و در زمینه مسائلی همچون موضوع معافیت مالیاتی آموزشگاه‌های هنری و ورود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به صدور مجوز آموزشگاه‌های هنری بررسی و پیگیری و اقدامات لازم در حال انجام است.

وی گفت: خوشبختانه معاون امور هنری و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این زمینه‌ها با نظر مثبت ورود کرده‌اند و در این راستا مکاتباتی با سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت کار صورت گرفته و موضوع تا حصول نتیجه در دست پیگیری است.

اسماعیلی افزود: موضوع نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌ها و ارتقای کیفی آنان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این زمینه برنامه‌هایی همچون راه‌اندازی سامانه ثبت عملکرد آموزشگاه‌ها، تدوین استاندارد و طرح درس، به روزرسانی آیین نامه‌ها و مقررات، تدوین آیین‌نامه تخلفاتی و ... در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: یکی از مهمترین آسیب‌های موجود در این زمینه فعالیت آموزشگاه‌های هنری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح تهران و استان‌ها است که مقرر است با ورود جدیِ ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و نظارت این دفتر، در صورت شناسایی هر یک از این واحدهای غیرمجاز اقدام سریع برای معرفی به اداره اماکن ناجا صورت گرفته و طبق قانون با متخلفان برخورد ‌شود.

وی اظهارداشت: در این راستا خانواده‌ها و علاقه‌مندان به آموزش‌های هنری باید قبل از هر اقدامی برای ثبت‌نام در آموزشگاه‌ها از طریق سایت دفتر آموزش و یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نسبت به مجوز داشتن این آموزشگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و در صورت عدم وجود مجوز، گزارش لازم را به نیروی انتظامی یا دفتر یا ادارت کل ارائه دهند.

اسماعیلی گفت: در خصوص آموزشگاه‌های دارای مجوز نیز در صورت وصول شکایت به حراست یا دفتر آموزش، بررسی و برخورد سریع با تخلف اثباتی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صدور کارت صلاحیت تدریس استادان و مربیان آموزشگاه‌ها در حال انجام است و تاکنون بیش از چهار هزار کارت صلاحیت تدریس صادر شده و در قدم بعدی رتبه‌بندی آموزشگاه‌های آزاد هنری و استانداردسازی سرفصل دروس دوره‌های هنری، در دستور کار این دفتر قرار دارد.