نمایشگاه مجازی «حجاب؛ حریم امن وجود» در اردبیل برگزار می‌شود

نمایشگاه مجازی «حجاب؛ حریم امن وجود» در اردبیل برگزار می‌شودنمایشگاه مجازی «حجاب؛ حریم امن وجود» در اردبیل برگزار می‌شود

رحمان مجرد معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: عفاف داشتن و محجوب بودن، از فضایل اخلاقی بشر است و به همین مناسبت نمایشگاه مجازی «حجاب؛ حریم امن وجود» در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی، رحمان مجرد معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای بانوان و جایگاه‌شان در خانواده و اجتماع، ارزش زیادی قائل بودند. یکی از مهم‌ترین دلائلی که امام دست به تغییر سیاسی در جامعه زد، بی‌بندوباری‌های حاکم در پوشش و حجاب زنان مسلمان بود که با کشف حجاب رضاخانی در جامعه کلید خورده بود.

مجرد بیان کرد: عفاف داشتن و محجوب بودن، از فضایل اخلاقی بشر است که به مثابه امری درونی برای هر انسان، فارغ از دین و مذهبی که دارد، مطلوب شمرده می‌شود. لذا در همین راستا و در مقابله با جریان‌های جنگ نرم بر علیه ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب، حوزه هنری استان اردبیل با همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی استان، طرح توزیع ۳۰ اثر پوستر «حجاب؛ حریم امن وجود» در فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه و تبلیغات محیطی و… را برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: یکی از نیازهای حقیقی در زمینه‌های تربیتی، دینی، اخلاقی و فرهنگی، مسئلة حجاب است. هرچه الگوهای حجاب مراتب برتر و بالاتری داشته باشند، تأثیر بیشتری بر معنویّت و دینداری فرد و جامعه خواهند گذاشت و هر چه حجاب فردی و اجتماعی، متعالی باشد، تقدّس و حرمت اخلاقی و رشد و تعالی جامعه اسلامی بیشتر خواهد بود.

مجرد افزود: حجاب آثار تربیتی در دو زمینه فردی و اجتماعی دارد که مهم‌ترین آثار حجاب در بُعد فردی، شخصیّت، سلامت جسمانی، استحکام خانواده، آرامش و امنیّت و در بُعد اجتماعی، مسئولیّت اجتماعی، آزادی زن، سلامت اخلاقی جامعه و حفظ نیروی کار اقتصادی و حفظ استقلال فرهنگی است.

وی در پایان گفت: پوسترهای نمایشگاه «حجاب؛ حریم امن وجود» به همت حوزه هنری خراسان شمالی تهیه و با مشارکت مرکز هنرهای تجسمی و حوزه هنری استان اردبیل از ۱۸ تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان اردبیل به نشانی  http://www.artardabil.ir/  و صفحه اینستاگرام http://instagram.com/artardabil_ir/ و شبکه‌های اجتماعی سایر نهادهای استان منتشر می‌شود.