حوزه هنری استان مرکزی و برنامه‌های هفته هنر انقلاب

حوزه هنری استان مرکزی و برنامه‌های هفته هنر انقلابحوزه هنری استان مرکزی و برنامه‌های هفته هنر انقلاب

به همت حوزه هنری انقلاب استان مرکزی جلسه ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و همچنین نشست خبری رئیس حوزه هنری استان مرکزی در محل حوزه هنری برگزار شد.

رضا میرزایی رئیس حوزه هنری استان ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مهمانی خداوند، گفت: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد هم‌افزایی و همدلی به منظور نشر و تبلیغ ارزشهای انقلاب اسلامی است که باید از ظرفیت های دستگاههای اجرایی جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن هفته هنر انقلاب بهره‌برداری کرد.

وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی  فرصتی است برای محورهایی همچون تبیین هنر انقلاب، ترویج تولیدات جبهه فرهنگی انقلاب و در نهایت تقدیر از هعنرمندان فعال در این جبهه است.

در ادامه حاضرین به بیان و تشریح برنامه های پیشنهادی خود در طول هفته هنر انقلاب اسلامی پرداختند و در پایان از پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی شد. در طول هفته هنر انقلاب اسلامی (۲۰الی ۲۶فروردین ماه) دهها برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان مرکزی برگزار خواهد شد.

 برگزاری نشست خبری استان مرکزی به مناسبت هفته هنر انقلاب

نشست خبری رئیس حوزه هنری استان مرکزی همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۱۸ فروردین برگزار شد.

رئیس حوزه هنری استان  و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان به  تشریح عملکرد حوزه هنری استان در سال گذشته و اعلام برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت.

میرزایی در ادامه ضمن اظهار اینکه شاخصه های هنر انقلاب اسلامی از دیدگاه امامین انقلاب اسلامی الگو می گیرد افزود: پیام تاریخی امام خمینی(ره) به عنوان منشور اصلی هنر انقلاب اسلامی تلقی میشود . که در این متن اندیشمندانه و مبتنی بر مبانی اسلامی است و میفرمایند تنها هنري مورد قبول قرآن است كه صيقل دهنده اسلام ناب محمدي (ص)اسلام ائمه (ع)سلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان ، اسلام تازيانه خوردگان تاريخ تلخ و شرم آور محروميت ها باشد.

وی در ادامه افزود: هنر در مکتب امام (ره)، به شدت مردمي و كاربردي است. هنري كه توهم و تسكين درد نيست، بلكه واقعيتي است كه براي درمان دردهاي انسان خلق مي شود و هنرمند باید یک فرد دغدغه مند باشد تا مردمان را بدون اتکا به غیر به تعالی برساند که ایشان در نهایت شهدا را بالاترین هنرمندان قلمداد می کنند.

میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه از منظر مقام معظم رهبری برای هنر انقلاب اسلامی سه محور اساسی به عنوان نقشه راه تنظیم شده و بر اساس این محور ها آثار هنری مبتنی بر ارزشهای اسلامی تولید میشوند و این محورها افزایش کمی، ارتقای کیفی و رویکرد ارزشی هستند.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان مرکزی در ادامه افزود: شهید آوینی یک الگوی هنرمندی است که نکات ذکر شده در نگاه و رفتارهای وی تبلور یافته است و روز شهادت اینت بزرگوار به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی معرفی شده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای هنرمندان به حساب می آید، گفت: به دستور وزیر محترم کشور ستادی تشکیل شده که دبیری آن به حوزه هنری واگذار شده و ما در طول این هفته با سه محور تبیین هنر انقلاب برای هنرمندان و مخاطبان، ترویج تولیدات هنری و تقدیر از هنرمندان فعال ، برنامه های خود را دنبال خواهیم کرد .میرزایی در ادامه افزود حدود یک دهه است که به صورت رسمی برنامه های فرهنگی و هنری هنر انقلاب در حال برگزاری است و خوشبختانه همه ساله شاهد گسترش و بسط کیفی و کمی این برنامه هستیم به نحوی که در سال جدید تقریبا برای تمامی دستگاه های دولتی برنامه هایی با محوریت هنر انقلاب اسلامی تعریف و تصویب شده است.

وی در پایان به تشریح برنامه های حوزه هنری استان مرکزی در طول هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت.

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های متعدد ی از سوی حوزه هنری در سطح استان برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است  ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.