مدال طلایی جشنواره بین‌المللی عکاسی رومانی در دستان محمد عطایی

مدال طلایی جشنواره بین‌المللی عکاسی رومانی در دستان محمد عطاییمدال طلایی جشنواره بین‌المللی عکاسی رومانی در دستان محمد عطایی

جشنواره بین‌المللی عکاسی رومانی هر ساله توسط اتحادیه جهانی عکاسان در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود.

این جشنواره در سال جاری در رومانی برگزار شد که برای این دوره ۲۹۷ عکاس از ۳۹ کشور جهان حضور داشتند.

مهدی عطایی، از عکاسان خبرگزاری مهر در استان گلستان، درباره تجربه خود از حضور در این جشنواره گفت: با فراخوان انجام شده چهار عکس به این جشنواره ارسال کردم که به لطف خدا عکسی خاص از خالد نبی در شهرستان کلاله، مقام نخست کسب کرد. و البته همین عکس سال گذشته در جشنواره بین‌المللی مزارات اسلامی نیز مقام سوم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در حوزه هنر عکاسی در سطح کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر به این هنر بها داده شود شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

عطایی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شرایط هنر عکاسی بهتر از گذشته است، تصریح کرد: اما از جمله مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، افزایش قیمت تجهیزات است.

مهدی عطایی اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش قیمت ارز قیمت تجهیزات عکاسی نیز در حال افزایش است و یک هنرمند برای فعالیت در این حوزه برای تهیه ساده‌ترین دوربین نیمه حرفه‌ای برای شروع کار باید ۲۰ میلیون تومان هزینه کند و همه اینها سبب خواهد شد که به مرور عکاسی در ردیف هنرهای لوکس قرار بگیرد.