بررسی تاثیر نقاشی بر سینما و تعامل بین این دو رشته در روز ملی سینما

بررسی تاثیر نقاشی بر سینما و تعامل بین این دو رشته در روز ملی سینمابررسی تاثیر نقاشی بر سینما و تعامل بین این دو رشته در روز ملی سینما

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، بخش ویژه جشنواره بین المللی عکس ۵، به مناسبت بزرگداشت روز ملی سینما، سه‌شنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران با همکاری گالری لانژ دیان مجموعه برنامه های خود را آغاز نمود.

در این برنامه تاثیر نقاشی بر سینما و تعامل بین این دو رشته توسط بهداد نجفی اسدالهی، نقاش و عضو شورای سیاست گزاری جشنواره بررسی و ارائه شد.

همچنین لازم به ذکر است موزه مردم شناسی تبریزی در فعالیت های بین رشته ای هنری با این جشنواره همکاری نموده است.

در این مراسم قطعه «خانه آبی» که توسط شاهین علیخانی آهنگساز و نوازنده پیانو ساخته شده، اجرا شد که این اثر موسیقایی با رویکرد نوستالژی تاریخ سینما ساخته شده است.

همچنین در این مراسم دو مستند با عنوان «موج نو سینمای ایران» و «روز ملی سینما» نمایش داده شد که ساخت این مستندها به عهده مهدی شادی‌زاده و طیبه مونسان بوده است.

این مراسم میزبان مهمانانی از سفارت ژاپن، همراه با سخنرانی سفیر این کشور و سخنرانی چهره‌های مطرح سینمای ایران مثل ستاره اسکندری، کمال تبریزی وعلیرضا شجاع نوری بود.

اجرای نمایش خیمه‌شب‌بازی در فضای باز مقابل خانه هنرمندان ایران، با همکاری خانه موزه خیمه شب بازی ایران یکی از برنامه‌های این بخش از جشنواره بود که از ساعت ۱۶ به مدت ۳۵ دقیقه برگزار شد.

به بهانه فیلم‌های یاساجیرو اوزو کارگردان مشهور جهان، نزدیکی فرهنگ ایران و ژاپن از طریق سینما بررسی و در روزهای مختلف جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان متخصص با رویکرد تخصصی برگزار می‌شود.

عوامل جشنواره عبارتند از: لیلی گلستان عضو شورای سیاستگذاری، مهدی شادی‌زاده دبیر جشنواره و عضو شورای سیاستگذاری، بهداد نجفی اسدالهی عضو شورای سیاستگذاری،علیرضا شادی‌زاده عضو شورای سیاستگذاری، زهره حسنی مشاور هنری و طراح گرافیک، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه.