تدوین گزارش خسارت‌ها و اتفاقات موزه هنرهای معاصر اهواز

تدوین گزارش خسارت‌ها و اتفاقات موزه هنرهای معاصر اهوازتدوین گزارش خسارت‌ها و اتفاقات موزه هنرهای معاصر اهواز

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از صبا، موزه هنرهای معاصر اهواز شهریور ماه سال ۹۴ طی قراردادی هفت ساله به بخش خصوصی واگذار شد ولی این واگذاری کمکی به این مرکز هنری نکرد بلکه در سال‌های اخیر آسیب زیادی به ساختمان، فضای داخلی موزه و گنجینه موزه که در برگیرنده آثار ارزشمندی است، وارد شده است. همچنین در این مدت بخش‌هایی از ساختمان موزه نیز دچار آتش‌سوزی شده و چندین بار نیز مورد سرقت قرار گرفت.

۳۱ مرداد ماه امسال قرارداد با بخش خصوصی که صدمات زیادی برای این مکان فرهنگی – هنری به همراه داشت، به پایان رسید و در این راستا سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد که اقدام حقوقی برای بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از بخش خصوصی، از ابتدای امسال آغاز و به مدیریت فعلی موزه ابلاغ شده است تا تشریفات و مراحل اداری بازگرداندن آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت بگیرد.

عبدالرضا سهرابی، مدیرکل هنرهای تجسمی، در مورد آخرین وضعیت موزه و شرایط آن گفت: طی گفتگوی حضوری که به تازگی با آقای رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان داشتیم، قرار شد یک گزارش جامع از اتفاقات حادث شده در موزه اهواز و خسارت‌های مادی و معنوی تهیه و ارسال کنند.

وی افزود: اکنون تا آماده شدن آن گزارش باید کمی تحمل کنیم تا میزان خسارت‌های وارده مشخص شود.

مدیرکل هنرهای تجسمی درباره خسارت‌های وارده به موزه اظهار کرد: چیزی که اکنون محرز است این است که واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی و استفاده غیر از حوزه موزه‌ای از این مکان لطمات و صدمات جدی به این ساختمان وارد کرده است و خسارت‌های ساختاری و فیزیکی وارده نیز مزید بر علت شده است.

سهرابی از یک ادعای حقوقی در این ماجرا خبر داد و گفت: بهره‌برداری موزه به اداره کل خوزستان بازگشته است اما یک ادعای حقوقی در این ماجرا مطرح شده است که منتظریم اطلاعات ما برای رسانه‌ای شدن کامل و دقیق باشد. ما هم این‌ نگرانی میان هنرمندان و رسانه‌ها را درک می‌کنیم و به طور جدی پیگیر موضوع هستیم.