جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران رقابتی نیست

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران رقابتی نیستجشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران رقابتی نیست

بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یکشنبه ۶ شهریورماه با حضور مدیران هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اساتید و هنرجویان جشنواره، پس از ادای دین به شهدا و حضور بر سر مزار شهدای گمنام اردوگاه شهید باهنر، آغاز به کار کرد.

در این مراسم، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، محمد حبیبی مدیر مرکز هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، محمدمهدی رحیمیان دبیر جشنواره، عبدالرحیم سیاهکارزاده دبیر اجرایی جشنواره، علی‌اشرف صندوق آبادی، عبدالله محرمی، صدیقه احمدی، جمشید حقیقت‌شناس و... حضور داشتند.

طی این مراسم محمدمهدی رحیمیان گفت: از ابتدا که مسیر را شروع کردیم، قرار بود امانت‌دار جشنواره در برگزاری باشیم و نقطه قوت، ایجاد مودت و مهربانی و همچنین برگزاری کارگاه‌های تعاملی و هنرمندانه بود.

وی با اشاره به کارگاه‌های تعاملی ۱۱ گانه رشته‌های مختلف، بیان کرد: بار اصلی جشنواره پس از پایان این مراسم بر دوش دانشجویان و اساتید خواهد بود تا اهداف جشنواره را به سرمنزل مقصود برسانیم.

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران نیز در این مراسم گفت: به اعتقاد من، نقطه‌ای مغفول در سیستم آموزشی ما وجود دارد که معمولا به تلاش دانشجویان نگاهی نداریم و تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها از همین نقطه آغاز می‌شود که بیش از اینکه یک جشنواره باشد، یک رویداد و فرصتی برای تلاش کردن است.

عبدالرضا سهرابی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی با اشاره به زحمات پنج ماهه برای برگزاری بیست و نهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: با توجه به تغییر رویکرد برگزاری جشنواره، برخی نوآوری‌ها پیش‌بینی شده است که در آینده تکمیل می‌شوند. این جشنواره رقابتی نیست و آموزش‌محور و پژوهش‌محور است و اتمام این دوره، آغازی برای حرکت‌های بعدی است. برنامه‌های مفصلی تا جشنواره بعدی داریم که در جای خود به آنها خواهیم پرداخت. 

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی در پایان ابراز امیدواری کرد که هنرجویان به خلق آثاری بپردازند که برای آینده باقی بماند و ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کند.

در پایان این مراسم، پنل تخصصی با موضوع تبیین رویکرد جدید بیست و نهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان توسط محمد مهدی رحیمیان دبیر هنری و نگار نادری‌پور داور و استاد رشته مجسمه‌سازی جشنواره بیست و نهم برگزار شد.