جشنواره «رنگ، لبخند و سرزمین من» همراه با نمایش برگزیدگان و ورکشاپ نقاشی

جشنواره «رنگ، لبخند و سرزمین من» همراه با نمایش برگزیدگان و ورکشاپ نقاشیجشنواره «رنگ، لبخند و سرزمین من» همراه با نمایش برگزیدگان و ورکشاپ نقاشی

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از خبرگزاری مهر، سومین دوره از جشنواره نقاشی «رنگ، لبخند و سرزمین من» به همت فرهنگسرای اندیشه و با همکاری انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران برگزار می‌شود.

این جشنواره طی فراخوانی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی دعوت کرد تا نقاشی‌های خود را با موضوع «سرزمین مادری» و با محوریت جاذبه‌های هنری و طبیعی آن به دبیرخانه فرهنگسرای اندیشه ارسال کنند.

این فراخوان با استقبال بسیار خوب هنرمندان کشورهای مختلف روبه‌رو شد و ۴۵۰ اثر نقاشی که با سبک رئال و تکنیک آبرنگ خلق شده‌اند از کشورهای ایران، روسیه، پاکستان، بنگلادش و هند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. هیئت داوران در دو گروه داوران داخلی و خارجی ضمن بررسی دقیق این نقاشی‌ها ۲۱۰ اثر برگزیده را انتخاب کردند. این آثار از روز گذشته جمعه ۲۹ مهر، در نمایشگاه «رنگ، لبخند و سرزمین من» که در نگارخانه فرهنگسرای اندیشه برپا می‌شود به نمایش درآمده است.

هیأت داوران این جشنواره در بخش داخلی از ۲ چهره نام‌آشنای هنر نقاشی کشور، آقایان نادر مهذب‌نیا و محمدعلی یزدچی تشکیل شده و در بخش خارجی نیز آمیت کاپور، بسیک سمالی، آتانور دوگان و پگی بورکسکی داوری آثار را برعهده داشتند.

نمایشگاه نقاشی «رنگ، لبخند و سرزمین من» روز گذشته در نگارخانه اندیشه افتتاح شد و تا روز چهارشنبه ۴ آبان پذیرای هنردوستان خواهد بود. نفرات برگزیده نیز همزمان با مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند. هم‌چنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده، کارگاه‌ها و ورکشاپ‌هایی در خلال برگزاری نمایشگاه برای هنرجویان تدارک دیده شده است.

بر این اساس، ورکشاپ مهذب‌نیا روز شنبه ۳۰ مهر از ساعت ۱۱ الی ۱۳ برگزار شده و ۲ کارگاه دیگر نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه و در همین ساعت پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

تاکنون ۲ دوره از این جشنواره نقاشی توسط فرهنگسرای اندیشه برگزار شده و محفلی هنری سرشار از محبت و زیبایی بصری برای تشویق هنرمندان به مفاهیمی نظیر وطن دوستی و ارج نهادن به سرزمین مادری را فراهم کرده است. این رویداد هنری تلاش کرده با تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای فرهنگی ایران و جهان، زمینه‌ای برای آشنایی بیشتر با هنر جهان باشد. از سویی دیگر، گردهمایی هنرمندان از کشورهای مختلف در این مراسم می‌تواند پیام‌آور صلح و دوستی و روابط فرهنگی هنری در سطح ملی و بین‌المللی باشد.