بیش از ۸۳ هزار هنر کارت صادر شد

بیش از ۸۳ هزار هنر کارت صادر شدبیش از ۸۳ هزار هنر کارت صادر شد

نخستین هم اندیشی نمایندگان معاونت‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران صندوق اعتباری هنر و شرکت هنرکارت در خصوص بررسی راهکارهای تجمیع و یکپارچه سازی حمایت های این وزارتخانه بر بستر هنرکارت برگزار شد.

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه - در نخستین هم اندیشی نمایندگان معاونت‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران صندوق اعتباری هنر و شرکت هنرکارت، اظهار داشت: این صندوق تلاش می کند فاصله خود را با اصحاب فرهنگ و هنر کم کرده و شبکه ارتباطی منسجمی میان اعضا و صندوق برقرار شود.

 صدور بیش از ۸۳ هزار هنر کارت

فرزاد طایفه حیدری در ادامه با اشاره به کارکرد و شاخصه های هنر کارت،  تسهیل در ارائه خدمات، توزیع متوازن منابع، شفافیت در عملکرد و ... را از ویژگی های هنر کارت برشمرد که تاکنون قریب به ۸۳ هزار هنر کارت صادر و توزیع شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی کاربرد های صدور این نوع کارت برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین فعالان قرآنی، خاطرنشان کرد: کمک هزینه معیشتی ناشی از شیوع بیماری کرونا و بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر طی سالهای ۹۹ ،۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به حساب متصل به هنرکارت اعضا واریز شده است.

تاکید بر تقویت زیر ساخت های هنر کارت

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در ادامه به تأکید دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی ساماندهی و تجمیع حمایت های تمامی حوزه های تحت پوشش این وزارتخانه بر بستر هنرکارت اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های لازم در این خصوص در صندوق اعتباری هنر انجام و زیرساخت های هنرکارت تقویت شده است.

به گفته حیدری نخستین هم اندیشی نمایندگان معاونت‌ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران صندوق اعتباری هنر و شرکت هنرکارت نیز با هدف بررسی راهکارهای لازم برای این کار تشکیل شده است تا با همفکری و همراهی معاونت ها و موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این امر به زودی محقق شود.

گسترش ارائه خدمات حمایتی صندوق هنر وزارت فرهنگ با بلوغ هنر کارت 

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت هنرکارت بنیان ایرانیان نیز با اشاره به اهداف صدور هنرکارت، گفت: این کارت براساس دو هدف پاسخ به مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر مبنی بر صدورکارت شناسایی و شناسه هویت فرهنگی و هنری اعضای صندوق اعتباری هنر و صدور «هنرکارت» ارائه تسهیلات و حمایت های صندوق از جمله وام، بیمه تأمین اجتماعی و درمان تکمیلی، پرداخت کمک مستمری و طرح تکریم از درگاه واحد و در قالب شبکه یکپارچه به اعضا صادر شده بود.
حیدر مرادی، در ادامه افزود: در حقیقت هنرکارت یک کارت شناسایی و بانکی عضو شبکه شتاب با قابلیت ارائه انواع خدمات و سرویس های متنوع به اعضای صندوق اعتباری هنر است.
وی همچنین با اشاره به اهداف نوین و اقدامات انجام شده در خصوص توسعه خدمات این کارت گفت: در دولت مردمی در نظر داریم خدمات متنوعی به هنرمندان کشور در قالب هنرکارت ارائه دهیم که اقدامات اولیه با توسعه همکاری ها و برگزاری جلسات متعدد با نهادها و سازمان های خدمات محور انجام شده است. در حال حاضر دارندگان هنرکارت از خدمات هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی با تخفیف ویژه برخوردار هستند و توافقات نهایی با بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری نیز درحال انجام است.
مرادی تصریح کرد: اکنون هنرکارت به بلوغی رسیده که می تواند با همکاری معاونت ها و سایر موسسات زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خدمات خود را گسترش و تمامی حمایت های ارائه شده به اصحاب فرهنگ و هنر کشور از بستر این کارت ارائه شود. 

 مجمع عمومی صندوق اعتباری هنر با حضور اعضای هیات امنا و هیات مدیره

 مجمع عمومی صندوق اعتباری هنر با حضور اعضای هیات امنا و هیات مدیره آن اواخر مرداد ماه سال جاری در محل سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این مجمع که به عنوان نخستین نشست پس از انتخاب و انتصاب اعضای جدید محسوب می‌شود، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس هیات امنای صندوق خدمات و فعالیت های این صندوق را گسترده دانست و گفت: بدون تردید انجام امور متنوع و در عین حال زیاد ، مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت ازاین رو همانگونه که در بازدید اخیر از محل این صندوق عرض کردم، باید صندوق اعتباری هنر تقویت شود.

وی با اشاره به روحیه توسعه گرای پوراحمدی مدیرعامل این صندوق ، تصریح کرد: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به صندوق هنر توسعه ای است لذا همواره تاکید شده که این صندوق با ارایه خدمات بهینه و مطلوب به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باید بتواند باری از روی دوش این اقشار فرهیخته برداشته و نسبت به رفع مشکلات آنها کوشا باشد.

بررسی راهکارهای یکپارچه سازی حمایت‌های وزارت فرهنگ بر بستر هنر کارت

به گفته اسماعیلی کسانیکه به صندوق آمده و عضو شده اند با امیدی آمده و انتظار دریافت خدمات دارند؛ آنها جایی را برای مراجعه نداشته اند که به صندوق آمده اند از این رو وظیفه ما است به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر کشور در خدمت این قشر فرهیخته باشیم و تا جای ممکن از هیچ تلاشی برای کمک و حمایت از آنها دریغ نکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: صندوق هنر هرچه تولید و بعضاً سرمایه گذاری می کند باید درآمد آن به سفره اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برود.

عضو کابینه دولت سیزدهم درعین حال خطاب به مدیر عامل صندوق هنر تصریح کرد: هر طرحی که در جهت کمک و حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ارایه کنید بدون تردید ما نیز کمک خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.
به گفته وی، منکر زحمات و تلاش های این دوره کمتر از یکسال صندوق هنر در دولت سیزدهم نیستم و همه جانبه قدردان و از همه اعضا تشکر می کنم اما معتقدم باید خیلی خروجی بهتری را از تلاشهای این صندوق در این دوره شاهد باشیم.

رییس شورای هنر کشور تاکید کرد: صندوق آمده باری را از دوش هنرمندان بردارد بنابراین توقع داریم تلاشها و زحمات انجام گرفته باعث حل و رفع مشکلات، بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی، مسکن و... اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود به ارایه تسهیلات ویژه دریافتی سال گذشته از رییس جمهور اشاره کرد و گفت: با مساعدت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی و ارایه بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ویژه و بسته‌های حمایتی به اهالی فرهنگ،هنر و رسانه توانستیم بخش کوچکی ازمشکلات این قشر فرهیخته را حل کنیم.

بررسی راهکارهای یکپارچه سازی حمایت‌های وزارت فرهنگ بر بستر هنر کارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست تاکید کرد: باید دست در دست با ورود به میدان فعالیت با برنامه ریزی مناسبت در جهت رفع مشکلات و کمک و حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تلاش کنیم.