کارگاه نقاشی «یاران شهید مهدی باکری» در ارومیه برگزار شد

کارگاه نقاشی «یاران شهید مهدی باکری» در ارومیه برگزار شدکارگاه نقاشی «یاران شهید مهدی باکری» در ارومیه برگزار شد

کارگاه یکروزه نقاشی «یاران شهید مهدی باکری» روز گذشته، ۲۲ اسفندماه، در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور ۱۷ نقاش از شهرستان‌های ارومیه و قره ضیاءالدین برگزار گردید، هنرمندان ۱۷ عنوان اثر نقاشی را با موضوع پرتره‌های شهید مهدی باکری و ارتباط این شهید والامقام با یاران و رزمندگان آن دوران در تکنیک‌های رنگ روغن، گچ پاستل، زغال و نقاشی دیجیتال را خلق کردند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در این خصوص با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه نقاشی اظهار داشت: هدف از اجرای این کارگاه گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید مهدی باکری و انتقال فرهنگ جبهه و پایداری به نسل جوان جامعه و آشنا کردن نسل کنونی با ایثارها و جان گذشتگی‌های نیروهای ایرانی در سال‌های دفاع مقدس در حفظ حریم نظام جمهوری اسلامی و میهن عزیزمان ایران است.

یاسر قادر افزود: علی رحیم‌زاده، سعید اکبرنژاد، توحید توانایی رشید، رعنا اصغری، عاطفه اکبری ، مرضیه اسدپور، فاطمه قدسی، زهرا عمرانی، فرزانه عظیم زاده، آیناز رحیم‌زاده، الهام قربانی، امین اکبر‌نژاد، پریا ایران‌نژاد، معصومه رمضانی، یحیی حسین‌زاده، لیلا ولدی و حمید پورجعفر هنرمندانی هستند که در کارگاه یک روزه نقاشی یاران شهید مهدی باکری حضور داشتند و آثار خلق شده در این کارگاه سال آینده همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در نگارخانه حوزه هنری انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می شوند.

کارگاه یک روزه نقاشی «یاران شهید مهدی باکری» دومین کارگاه هنری است که بعد از اجرای کارگاه تایپوگرافی محمدرضا عدل دوست طی سال جاری به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان غربی در نگارخانه ارومیه برگزار می‌شود.