حضور بانوی هنرمند اردبیلی در دو رویداد هنری ملی و بین‌المللی

حضور بانوی هنرمند اردبیلی در دو رویداد هنری ملی و بین‌المللیحضور بانوی هنرمند اردبیلی در دو رویداد هنری ملی و بین‌المللی

 به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، آرام علایی اردبیلی هنرمند تصویرگر، موفق به حضور در فراخوان رویداد بین‌المللی «بارش بشقاب پرنده‌ها» و فراخوان نمایشگاه تصویرسازی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» شد.

رویداد بین‌المللی «بارش بشقاب پرنده‌ها» با حضور ١٢٠ جهانگرد و ایرانگرد و ١٢٠ هنرمند تصویرگر شکل گرفته است. روایت جهانگردان و ایرانگردان از سفرشان با توصیفی از اقلیم‌ها، فرهنگ‌ها و آیین‌های گوناگون به نگارش در آمده و تصویرگران این روایت‌ها را به تصویر کشیده‌اند و آرام علایی روایت جهانگردی از کشور كاستاریكا را تصویرگری کرده‌است.

رویداد «بارش بشقاب پرنده‌ها» به همت علی بوذری دکترای پژوهش هنر و کارشناسی ارشد تصویرسازی ۱۰ تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱ در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه تصویرسازی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به همت انجمن ملی تصویرگران ایران و به‌مناسبت صدمین سالگرد تولد «مهدی آذریزدی» نویسنده ۱۰۰ ساله کتاب‌های کودک و نوجوان به پاس زحمات و تاثیر ماندگار آثارش بر کودکان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، اعضای انجمن ملی تصویرگران بر اساس یکی از داستان‌های کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» که در دهه چهل شمسی و در هشت جلد منتشر شده است با تمرکز بر شخصیت و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی ایشان، تولید اثر کرده‌اند.

داوری آثار نمایشگاه تصویرگری «صدمین سالگرد تولد مهدی آذریزدی» را عطیه مرکزی، هدا حدادی، مانلی منوچهری، نرگس محمدی و علی بوذری برعهده داشتند که از میان تصاویر رسیده به دبیرخانه، آثار تصویرگران را در دو بخش (داستانی و غیرداستانی) برای حضور در نمایشگاه انتخاب کردند و نام بانوی هنرمند اردبیلی آرام علایی در بین منتخبین بخش اصلی فراخوان با موضوع داستان‌های منتخب از مجموعه کتاب‌های «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» دیده می‌شود.

نمایشگاه و اهدای جوایز برگزیدگان فراخوان نمایشگاه تصویرسازی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» روز جمعه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه تصویرسازی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به همت انجمن ملی تصویرگران ایران و به ‌مناسبت صدمین سالگرد تولد «مهدی آذریزدی» نویسنده ۱۰۰ ساله کتاب‌های کودک و نوجوان به پاس زحمات و تاثیر ماندگار آثارش بر کودکان ایران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه، اعضای انجمن ملی تصویرگران بر اساس یکی از داستان‌های کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» که در دهه چهل شمسی و در هشت جلد منتشر شده است با تمرکز بر شخصیت و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی ایشان، تولید اثر کرده‌ند.