دستور ویژه وزیر فرهنگ برای برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی در مازندران

دستور ویژه وزیر فرهنگ برای برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی در مازندراندستور ویژه وزیر فرهنگ برای برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی در مازندران

به گزارش سایت مجله هنرهای تجسمی به نقل از انجمن خوشنویسان ایران، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به مازندران به اتفاق مقام عالی دولت در استان به منزل علیرضا مطلبی، استاد ممتاز جوان خوشنویسی رفت و با این هنرمند مازنی دیدار کرد.

مطلبی در این بازدید خواستار احیای اردوهای فرهنگی و هنری و جشنواره دانش‌آموزی و جشنواره جوان در کشور شد و گفت: من در این جشنواره‌ها تجارب زیادی کسب کردم و معتقدم با احیای این رویدادها برای سنین پایه استعدادهای بیشتری کشف می‌شود و پرورش خواهد یافت.

وی افزود: درخواست من این است که مقدمات برپایی جشنواره‌ای ملی برای هنر خوشنویسی در مازندران که سرشار از استعدادهای این هنر است و اساتید زیادی دارد، فراهم شود و سالانه شاهد برپایی جشنواره ملی خوشنویسی در این استان باشیم. وزیر فرهنگ در این بازدید ضمن تقدیر از هنرمند جوان مازندرانی دستور داد که برای تدارک دیدن برگزاری چنین جشنواره‌ ای در مازندران اقدام شود.

محمدمهدی اسماعیلی امروز با همراهی سید محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه برای حضور در مراسم گشایش تالار مرکزی ساری، انجام چند دیدار فرهنگی و همچنین نشست با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان وارد ساری شد. اسماعیلی ابتدا با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شهیدان با خانواده شهید محمدمهدی ولی‌نژاد، دیدار کرد و سپس با هنرمند جوان علیرضا مطلبی خوشنویس ساروی به گفت‌وگو نشست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در سفر یک روزه‌اش به مازندران بازدیدی از پروژه تالار مرکزی ساری داشت و در آن بازدید علاوه بر وعده تأمین اعتبار تکمیل پروژه تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال، گفت که در سفر بعدی‌اش به مازندران این مجموعه بزرگ فرهنگی و هنری به بهره‌برداری می‌رسد که این وعده در این سفر محقق شد.

عملیات اجرایی تالار مرکزی ساری سال ۱۳۸۶ با هدف تامین فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های مهم فرهنگی هنری استانی و ملی و نیز فراهم کردن فضا برای فعالیت هنرمندان از محل اعتبارات ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و قرار بود طی سه سال به بهره‌برداری برسد.